۰
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۲

آمریکا وزیر و وزارت اطلاعات ایران را تحریم کرد

​​​​​​​ وزارت خزانه‌داری آمریکا همزمان با اتهام زنی های بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمله سایبری به آلبانی اعلام کرد که وزیر و وزارت اطلاعات ایران را تحریم کرده است.
آمریکا وزیر و وزارت اطلاعات ایران را تحریم کرد
ایرنا نوشت:
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب ادعا کرد امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، وزارت اطلاعات و امنیت ایران و وزیر اطلاعات این کشور (سید اسماعیل خطیب) را به دلیل انجام فعالیت‌های سایبری علیه ایالات متحده و متحدانش در فهرست تحریم قرار داده است.
این نهاد آمریکایی در تداوم اتهام زنی های بی پایه و اساس واشنگتن در روزهای اخیر درباره ادعای حمله سایبری به آلبانی از سوی ایران مدعی شد: در جولای ۲۰۲۲ تهدیدهای سایبری که ارزیابی می‌شود تحت حمایت ایران و وزارت اطلاعات بوده باعث ایجاد اختلال در سامانه‌های کامپیوتری دولت آلبانی شد و این دولت را وادار کرد خدمات آنلاین دولتی را برای شهروندان خود متوقف کند.
برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: حمله سایبری ایران علیه آلبانی بی‌اعتنایی به معیارهای رفتارهای زمان صلح در فضای سایبری است که خودداری از آسیب زدن به زیرساخت‌های حساس برای خدمات رسانی به عموم را شامل می‌شوند.
این مقام وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: ما فعالیت‌های مخرب ایران علیه ایالات متحده یا متحدان و شریکان خود را تحمل نخواهیم کرد.
کد مطلب: 174081
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *