۰
سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۱

هدیه به احمدی‌نژاد دردسرساز شد!

پدر تنیسور‌ ایرانی‌الاصل تیم ملی زنان فرانسه گفت: موضوع تقدیر از رئیس‌جمهور برایمان گران تمام شد اما من هیچ وقت از این اقدام پشیمان نیستم.
ارسلان رضایی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آخرین وضعیت دخترش، ارغوان رضایی که مدت‌ها است از دوران اوج خود فاصله گرفته است،گفت: در حال حاضر ارغوان با یک مربی‌ صربستانی که از دوستانم محسوب می‌شود و خودمان آن را انتخاب کرده‌ایم، تمرینات اختصاصی خود را در جزیره موریس که در این فصل از سال آب و هوای مطلوبی دارد، آغاز کرده است.
حاشیه‌ها از زمانی آغاز شد که به احمدی‌نژاد راکت هدیه کردیم!
وی با بیان اینکه قرار است ارغوان از این پس وقت بیشتری را برای تمرینات تنیس که حرفه و شغل او محسوب می‌شود، صرف کند، در خصوص مشکلاتی که در گذشته با دخترش داشته‌ است، ادامه داد: تمام حاشیه‌هایی که در این مدت شنیده می‌شد، به خاطر این بود که در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری به احمدی‌نژاد ۲ عدد راکت تنیس هدیه کردیم و همین موضوع باعث ایجاد حواشی برای ما شد، البته این موضوع از سوی ما تأیید شده است، اما از نظر خیلی‌ها امری غیرمنطقی بود. پس از این موضوع خودی و غیرخودی ضربات زیادی به ما زدند.
رضایی یادآور شد: شخصاً به چنین رئیس جمهوری افتخار می‌کنم، چرا که بسیار با شهامت و پردل و جرأت است، اما پس از این اتفاق مردم یک جور دیگر به ما نگاه کرده و طعنه و کنایه‌های زیادی را می‌زنند.
تقدیر از احمدی‌نژاد برایمان گران تمام شد
وی در پاسخ به این سؤال که آیا از تقدیری که در گذشته در خصوص احمدی‌نژاد انجام داده است احساس پشیمانی می‌کند یا خیر؛ گفت: به هیچ وجه از این موضوع پشیمان نیستم و اتفاقاً خیلی هم خوشحالم، اما این موضوع برایمان بسیار گران تمام شد و باعث شد ضربات زیادی را متحمل شویم. با این حال من هیچ وقت از این اقدام پشیمان نیستم.
هیچ دختری از پدرش شکایت نمی‌کند
پدر ارغوان رضایی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه موضوع شکایت دخترش از وی به کجا رسید و آیا اصولاً این شکایت از پایه و اساس درست بود یا خیر؛ تأکید کرد: هیچ شکایتی در کار نبود و روزنامه‌نگاران فرانسوی این بحث را از خودشان در آوردند، در صورتی که هیچ دختری از پدرش شکایت نمی‌کند.
روزنامه‌نگاران فرانسوی به دنبال انتقام از دخترم بودند
وی در مورد اینکه گفته بود فرانسوی‌ها ارغوان را مجبور به شکایت از من کرده‌اند، گفت: روزنامه‌نگاران فرانسوی و مخالفان با سوءاستفاده از موقعیت ارغوان و مواردی که در گذشته در خصوص اهدای راکت‌ها به احمدی‌نژاد اتفاق افتاده بود، چنین صحبت‌هایی را در حالی مطرح کردند که به هیچ‌وجه به دنبال سیاست نبوده و نیستیم، چراکه سیاست به ما ارتباطی ندارد.
آنها برای اینکه از اقدام گذشته ما انتقام بگیرند، این مسائل را برای دختری که تمام وقت و زندگی‌اش را برای ورزش گذاشته است، مطرح کردند و معتقدم که به هیچ وجه حق ارغوان این نبود. آنها هر چه که لیاقت خودشان بود به ما گفتند در صورتی که ما هیچ زمان این حرف‌ها را نزدیم.
رسانه‌ها هر چه دلشان خواست نوشتند
رضایی در ادامه افزود: وقتی یک روزنامه فرانسوی از ارغوان انتقاد می‌کند که چرا گردنبند نقشه ایران را به گردنش انداخته است و چرا نقشه فرانسه را بر گردن نمی‌اندازد، باعث ایجاد اختلاف می‌شود. تمام این حرف‌ها را از خودشان ساخته‌اند و همین موارد باعث شد تا از ۲ روزنامه فرانسوی از جمله «پاریزین» شکایت کنم. نکته جالب اینکه من از آنها شکایت کردم، نه ارغوان از من. فرهنگ ایرانی ما را وادار می‌کند تا مواردی را رعایت کنیم که متأسفانه این موارد از سوی دیگران رعایت نمی‌شود و همین موضوع باعث شد تا روزنامه‌نگاران فرانسوی و رسانه‌هایی فارسی زبان در خارج از ایران هر چه دلشان می‌خواهد بنویسند.
اگر ارغوان شکایت کرده است، چرا دادگاهی برگزار نمی‌شود؟
وی تأکید کرد: زمانی که از روزنامه‌های فرانسوی شکایت کردم، آنها هیچ پاسخی برای شکایت من نداشتند و تنها استدلال آنها این بود که چرا ارغوان نقشه ایران را به گردنش می‌اندازد. حتی به همین دلیل بود که شایعه شکایت ارغوان از من را هم به راه انداختند. حال سؤال من این است که اگر ارغوان از من شکایت کرده باشد، نباید دادگاهی به آن رسیدگی کند؟ پس چرا تا این لحظه که ۲ سال از این موضوع می‌گذرد، هیچ دادگاهی برگزار نشده است؟
هدف ارغوان از همان روز اول، نفر شماره یک تنیس زنان بود
وی در مورد دلایل افت ارغوان گفت: از زمانی که دخترم بازی تنیس را آغاز کرد، هدفمان رسیدن وی به رتبه یک زنان جهان بود اما متأسفانه از زمانی که این مشکلات را ایجاد کردند، تمرینات وی افت کرده و یک مقدار وزنش زیاد شد. با این حال ارغوان دوباره در تلاش است تا به شرایط خوب گذشته بازگردد. ارغوان در حالی در حال حاضر نفر ۱۶۸ جهان است که تا نفر شانزدهم و یک قدمی رسیدن به ۱۰ بازیکن زن برتر تنیس برتر جهان فاصله داشت.
رضایی در مورد برنامه‌های آینده دخترش گفت: وی باید تا یک ماه دیگر در مسابقاتی که با عنوان رقابت‌های زمستانی پاریس در این شهر برگزار می‌شود، شرکت کند.
ارغوان به یک شرط می‌تواند به دوران اوجش بازگردد
پدر ارغوان رضایی افزود:‌ دخترم در حال حاضر زیر نظر مربی صربستانی تمرین می‌کند و به خوبی او را زیر نظر داریم، البته اینکه در ورزشی مانند تنیس بخواهیم همیشه در دوران اوج و آمادگی بالا قرار داشته باشیم، بسیار سخت و دشوار است. ما به بازگشت ارغوان به دوران اوج گذشته‌اش امیدواریم به شرطی که مانند گذشته خوب تمرین کند.
برای کمک به تیم ملی تنیس، شایسته از من خواست صبر کنم
رضایی در مورد اینکه آیا از فدراسیون ایران با وی یا دخترش در تماس هستند یا خیر گفت: احترام خاصی برای مسئولان فدراسیون تنیس ایران قائلم. در گذشته صحبت‌هایی مبنی بر کمک به تیم ملی تنیس ایران با سعیدلو، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی انجام داده بودم که متأسفانه این موضوع با رفتن سعیدلو و آمدن عباسی به وزارت ورزش همراه بود. در این مدت دو نامه را برای عباسی نوشته و به وی اعلام کرده‌ام که در صورت تمایل‌شان، این امکان برای من وجود دارد تا به تیم ملی تنیس ایران کمک کنم.
وی ادامه داد: متأسفانه شایسته رئیس فدراسیون تنیس در این خصوص هیچ اقدامی انجام نداد و همان زمان به من گفت صبر کنم تا با من تماس بگیرند.
اگر سر آقایان شلوغ است، دیگر مزاحم‌شان نمی‌شوم
رضایی گفت: پس از نامه‌ای که به عباسی دادم از وی هیچ خبری نشد و پس از آن موضوع را از
سجادی پیگیری کردم که از معاون وزیر هم خبری نشد و به نظر می‌رسد آقایان سرشان شلوغ است و نخواستم بیش از این مزاحمشان شوم.
دخترم از فدراسیون تنیس فرانسه ناراحت است
رضایی در خصوص حضور دخترش در تیم ملی تنیس زنان فرانسه عنوان کرد: ارغوان طبق قوانین باید برای فرانسه بازی کند چرا که اگر یک تنیس‌باز در قالب تیم ملی یک کشور به میدان برود، دیگر نمی‌تواند تا پنج سال تغییر ملیت بدهد. البته وی پس از درگیری‌هایی که به وجود آمد با فدراسیون تنیس فرانسه مشکلاتی دارد و از بابت مسائل گذشته از آنها ناراحت است.
وی افزود: مشکلاتی که فدراسیون تنیس فرانسه بین من و ارغوان به وجود آورد، باعث شد تا دخترم از این موضوع به شدت ناراحت و دلخور باشد.
ارغوان دعوت به تیم ملی را نپذیرفت!
ارسلان رضایی یادآور شد: پس از دعوت ارغوان به تیم ملی تنیس زنان فرانسه که برای حضور در مسابقاتی که یک ماه آینده برگزار می‌شود، انجام شده است؛ دخترم این درخواست را نپذیرفته و اعلام کرده است بازی نمی‌کند چرا که آمادگی لازم برای حضور در تیم ملی را ندارد که البته این دلیل واقعی نیست و دلیل واقعی‌اش مشکلاتی است که فدراسیون تنیس فرانسه و خبرنگاران فرانسوی برای ارغوان به وجود آورده‌اند.
پدر ارغوان رضایی در این خصوص تأکید کرد: پس از اینکه کاپیتان تیم زنان فرانسه برای حضور ارغوان با وی تماس گرفت، دخترم به وی اعلام کرد که مصدوم است و حضور در تیم ملی را نپذیرفت.
کد مطلب: 17677
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *