۰
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۵

هیچ منعی برای داروهای درمانی حجاج وجود ندارد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: قرارداد دریافت ۳۰۰ دستگاه آمبولانس به امضا رسیده است؛ همچنین تا پایان سال نیز هزار دستگاه نجات دریافت خواهیم کرد.
هیچ منعی برای داروهای درمانی حجاج وجود ندارد

به گزارش مردم سالاری آنلاین، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر صبح دیروز(شنبه) ۱۶ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه صد و یکمین سالگرد تاسیس هلال احمر را می‌گذارنیم، گفت: در قرآن کریم آمده که اگر یک نفر را نجات دهید گویی کل بشریت را نجات داده اید؛ بیش از ۱۹۰ آیه در قرآن در خصوص خیر و احسان آمده است. 

کولیوند با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حضور جوانان در میدان‌های محتلف گفت: امروز جوانان ایثارگرانه برای کمک به کسانی که دچار حادثه شدند، در میدان هستند. 

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه سال گذشته سالی پر مخاطره بود، گفت: جمعیت هلال احمر امروز جوان، پرنشاط و آگاه به موضوعات مختلف است. 

وی با اشاره به نامگذاری‌های هفته هلال احمر گفت: هفته هلال احمر امروز با تکریم از خانواده شهدا تحت عنوان ایثارگران الگوهای جاویدان شروع شده است. 

کولیوند گفت: در چهار ماه آخر سال ۷۰۰ هزار جوان به داوطلبان هلال احمر اضافه شد؛ در سال گذشته جوانان هلال احمر در ۴۱۷ شهرستان ۱۰۰ هزار نهال را در کمتر از ۲۰ دقیقه کاشتند که تاریخی شد. 

وی با بیان اینکه جوانان دواطلب در شلمچه عهد می‌بندند که در حوادث حضوری فعال داشته باشند، گفت: کار داوطلبان هلال احمر همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است. 

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: سال گذشته خوشبختانه توانستیم امدادگران و نجاتگران را بیمه کنیم؛ همچنین هلال احمر توانست با خدمت صادقانه به زلزله زدگان ترکیه نشان فداکار دریافت کند. 

کولیوند با بیان اینکه اقدام به نوسازی ناوگان دریایی، هوایی و جاده‌ای کرده‌ایم، گفت: امروز قرارداد دریافت ۳۰۰ دستگاه آمبولانس به امضا رسیده است؛ همچنین تاپایان سال نیز هزار دستگاه نجات دریافت خواهد شد. 

وی درباره معاینه حجاج گفت: معاینه حجاج به پایان رسیده و بیش از ۹۰ درصد حجاج تایید شده اند. واکسن توزیع شده و تزریق آن انجام خواهد شد.همچنین تقریبا حدود ۴۰۰ پزشک و پیراپزشک به حج اعزام می‌شوند. در عربستان چند مجموعه پزشکی وجود دارد که آمادگی خدمات‌رسانی را دارد. در منا و عرفات به صورت صحرایی خدمات‌رسانی می‌شود و برای افرادی که نیاز به ادامه درمان دارند بعد از حج به کشور اعزام خواهند شد. 

کولیوند درباره داروهای همراه حجاج گفت: حجاج حتما به میزان مدت سفر، داروی مورد نیاز خود را به همراه داشته باشند هیچ منعی برای داروهای درمانی وجود ندارد داروهایی غیرمجاز نیز از طریق مرکز پزشکی حج اعلام خواهند شد. 

وی ادامه داد: امسال تجهیزات ما در مکه بهتر است. 

رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره انبارهای هلال احمر گفت: دولت سال گذشته مبلغی را برای تجهیز انبارها اعلام کرد که ده درصد تخصیص داده شد در ماه رمضان مجددا با رئیس جمهور در این باره صحبت کردیم و مقرر شد دوباره اعتباری برای تجهیز انبار و به روزرسانی ناوگان در نظر گرفته شود. 

وی درباره اقدامات هلال احمر برای مسائل ناشی از تغییر اقلیم گفت: ما مسئول تبعات تغییر اقلیم نیستیم و به کار دستگاه‌ها نیز دخالت نمی‌کنیم، اما وقتی آثار این تبعات ایجاد می‌شود مانند سیل، خشکسالی و… ما با ۱۴۰ هزار نخبه که با ما همکاری می‌کنند اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم. 

وی ادامه داد: در کارهای پیشگیری ما هم از نظر علمی و عملیاتی خودمان را آماده می‌کنیم اما اگر مشکلی ایجاد شود ما در سازمان امداد و نجات که همیشه آماده است اقدامات لازم را انجام می‌دهیم در بحث پیشگیری نیز در خانه‌های هلال آموزش‌های لازم داده خواهد شد. در پویش درختکاری هم امسال در مرحله اول ۱۰۰ هزار نهال کاشتیم. 

وی درباره اقدامات هلال احمر در اربعین گفت: براساس آسیب‌شناسی که انجام شده خدمات اربعین را امسال ارائه می‌دهیم از مرز تا نجف از نجف تا کربلا پایگاه‌های هلال احمر را راه اندازی خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: هوشمندسازی یکی از اقدامات ما است که در دستور کار داریم. تربیت نیروی کاردان، استفاده از تجهیزات نوین و به روز نیز از سایر اقداماتی است که در دستور کار داریم.

کولیوند برای جذب سربازان گفت: ستاد کل نیروهای مسلح همکاری خوبی با جمعیت هلال احمر دارد.در بحران ها با ما همکاری دارند و در حال حاضر نیز برای خدمت سربازی نیز ۲۰۰ نفر جذب می کنیم.

وی درباره همکاری با سایر کشورها گفت: همکاری با کشورها هم دو جانبه است و هم چند جانبه در سال گذشته ۲۰ تفاهم نامه با کشورهای مختلف امضا کردیم.

وی درباره تحریم ها گفت: کار ما امدادی است و ما برای ورود برخی تجهیزات مانند بالگرد دید در شب با مشکل مواجه هستیم. همچنین برخی از داروها و تجهیزات مورد نیاز را به دلیل تحریم نمی توانیم به راحتی وارد کنیم تحریم ها اثرش را بر نیازمندان می گذارد.

او درباره فعالیت شبانه روزی داروخانه ها گفت: در ایام عید با توجه به اینکه داروخانه های ما داروهای مورد نیاز را داشتند اعلام کردیم به صورت شبانه روزی خدمت دهند اما برای اینکه در طول سال فعالیت شبانه روزی داشته باشند باید مجوز از سوی سازمان غذا و دارو انجام داده شود هر زمانی که مجوز صادر شود ما آمادگی داریم که این داروخانه ها شبانه روزی شوند.

وی درباره موقوفات گفت: در خصوص موقوفات نیز کمیته ای راه اندازی شده و مسائل مربوط به موقوفات را پیگیری می کنیم.

او ادامه داد:  در حال حاضر ۲۲ بالگرد داریم و نیاز است که به تعداد هر استان یک بالگرد داشته باشیم.

کد مطلب: 195169
برچسب ها: حج حجاج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *