۰
جمعه ۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

استیضاح وزیر کشور مطرح نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره استیضاح وزیر کشور گفت: استیضاحی مطرح نشده است؛ فکر می‌کنم با توضیحاتی که داده شد، دیگر این قضیه دنبال نخواهد شد.
استیضاح وزیر کشور مطرح نیست

به گزارش مردم سالاری آنلاین، سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مطرح شدن استیضاح وزیر کشور از سوی نمایندگان به دلیل صدور یک بخشنامه از سوی محمدرضاغلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد انتخابات گفت: استیضاحی مطرح نشده است؛ یکی از اعضای هیأت رئیسه هم اعلام کرد که هیچ استیضاحی اعلام وصول نشده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: بله، یک گلایه‌هایی را نمایندگان داشتند که بلافاصله وزیر محترم کشور علیرغم این‌که در سفر بودند ۴ ماده ۷،۶،۴،۲ آن ابلاغیه را لغو کردند. ایشان در مجلس هم حاضر شدند و توضیحاتی را دادند و امیدواریم که نمایندگان قانع شده باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز که به سمت بحث برگزاری انتخابات می‌رویم، نیاز به یک وفاق و همدلی، رقابت مثبت و امنیت در کشور است. نمایندگان هم حمایت کنند تا ان‌شاالله وزارت کشور انتخابات را به خوبی و با مشارکت بالا برگزار کند.

حسینی درخصوص این‌که نمایندگان مطرح می‌کنند تا روز یکشنبه به وزیر کشور برای برکناری معاون خود وقت داده‌اند در غیر اینصورت نامه استیضاح وزیر را با ۱۰۰ امضاء اعلام وصول خواهند کرد، گفت: گاهی اوقات یک نماینده صحبت می‌کند و شما فکر می‌کنید یک نماینده، نماینده هر صدنفر است. البته ۱۰۰ نفر را من نشنیده‌ام شنیده‌ام امضاها کمتر بوده است که بعضی از امضاء‌ها از قبل بوده و برخی هم جدید است اما آن گونه که در مجلس به من گفتند، به ۱۰۰ نفر نمی‌رسد. البته ما دسترسی به سامانه نمایندگان نداریم و این را از خود نمایندگان شنیدم، فکر می‌کنم با توضیحاتی که داده شد، دیگر این قضیه دنبال نخواهد شد.

وی با اشاره به این که مجلس نشان داده همراه دولت است، اظهار داشت:  ما برای ۳ وزیر ظرف یک‌ماه گذشته از مجلس رأی گرفته‌ایم، مخصوصا وزیر جهاد کشاورزی که با ۱۹۸ رأی انتخاب شدند و این نشان‌دهنده این است تعامل سازنده و خوبی بین نمایندگان و دولت وجود دارد و یک جاهایی هم ممکن است رویه به طور دیگر باشد به طور مثال اخیرا از پاسخ وزیر ورزش قانع نشدند و این به معنای تقابل و رویارویی نیست. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درخصوص بررسی « لایحه برنامه توسعه هفتم» در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برنامه مجلس از وقتی برنامه تقدیم می‌شود تا ۵ روز پیشنهادات را می‌دهند سپس ظرف ۱۰ روز در کمیسیون ها مطرح می‌شود و بعد هم کمیسیون تلفیق به مدت ۳ هفته بررسی می‌کند؛ البته همه این‌ها قابل تمدید است و امیدواریم انشاالله حداکثر تا پایان تابستان یعنی تا شهریور به نتیجه نهایی برسد که دولت بتواند با مجوزهایی که بر اساس برنامه می‌گیرد کار خودش را با جدیت پیگیری کند.

کد مطلب: 197949
برچسب ها: استیضاح
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *