۰
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۳
گروه جهادی امام موسی صدر مطرح کرد:

آقای رئیس جمهور، وقت آن نرسیده است که از مردم عذرخواهی کنید؟

گروه جهادی امام موسی صدر طی نامه ای به رئیس جمهوری، به عدم تحقق برخی وعده های انتخاباتی (از جمله در حوزه ساخت مسکن و بهبود وضعیت اینترنت) حجت الاسلام رئیسی اشاره کرد و نوشت:  از مهم‌ترین عوامل مشارکت مردم در انتخابات‌ها اوضاع معیشتی و اقتصادی ایشان و کشور است؛ جنابعالی از هر کسی بهتر می‌دانید عملکرد تیم اقتصادی شما در این 2 سال چه بوده است، آیا وقت آن نرسیده است که از مردم عذرخواهی کنید و سر تعظیم در برابر این مردم شریف و صبور فرود آورید؟
آقای رئیس جمهور، وقت آن نرسیده است که از مردم عذرخواهی کنید؟

به گزارش مردم سالاری آنلاین، متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

وَأَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْئُولًا

رئیس جمهوری محترم جناب حجت الاسلام رئیسی

سلام علیکم

همان‌طور که استحضار دارید گروه‌های جهادی در حوادث گوناگون از جمله کرونا، سیل و زلزله در کنار مردم و خدمت‌گزار مردم و همچنین در جهت رفع محرومیت و فقر، خالصانه و بدون هیچ نفع شخصی بازوی توانای نظام بوده‌اند، این گروه نیز از این قاعده مستثنی نیست و در حوادث گوناگون و موقعیت‌های مختلف کنار مردم عزیز ایران بوده است؛ جنابعالی از حامیان گروه‌های جهادی هستید و واقفید که یکی از وظایف گروه‌های جهادی مطالبه جدی حقوق مردم از مسئولین است؛ ما هم به‌عنوان یک گروه مردمیِ جهادی وظیفه خود می‌دانیم مطالبات مردم را از شما و کابینه‌تان طلب کنیم.

ابتدائا از کوشش شما و دولت محترم در این دو سال تقدیر و تشکر می‌کنیم و قدردان زحمات شما هستیم؛ از جمله زحمات شما در بهبود روابط با همسایگان، افزایش تجارت خارجی با ایشان، عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، اصلاح روش‌های اخذ مالیات، اصلاح برخی ساختارها و ... .

اما جناب رئیس جمهور با همه اینها، حال که ۲ سال از ریاست جمهوری شما می‌گذرد، متاسفانه بخشی از وعده‌های انتخاباتی جنابعالی محقق نشده است. برای نمونه، طبق قانون جهش مسکن مصوب مجلس و همچنین طرح نهضت ملی جنابعالی، سالانه باید یک میلیون واحد مسکن ساخته شود اما آنچه در رسانه‌ها و محافل خبری گفته می‌شود، درصد تحقق این وعده بسیار پایین است.

جناب رئیس جمهور، بر اساس آمارها قریب به ۵۰ درصد حقوق دریافتی مردم تهران صرف اجاره بهای مسکن می‌شود، و اسفناکتر اینکه در کارگران این عدد به بیش از 60 درصد حقوق نیز می‌رسد.

جنابعالی همواره نشان داده‌اید که نسبت به امور زندگی و معیشت کم ‌درآمدها حساس هستید. آقای رئیس جمهور این روزها به واسطه افزایش کمرشکن اجاره بهای مسکن، روزهای بسیار سختی برای حاشیه نشینانِ مستاجر است. قیمت های نجومی باعث شده برخی مردم حتی توان اجاره یک خانه کوچک 50 متری در حاشیه‌ای ترین مناطق را هم نداشته باشند.

متاسفانه تیم اقتصادی دولت شش ماه است که آمار معاملات مسکن را اعلام نمی‌کند، اما آمارهای غیر رسمی نشان دهنده افزایش بیش از 150 درصدی قیمت مسکن در آگهی‌های فروش مسکن طی یکسال گذشته در حاشیه تهران است!

آمارهای اشتغال هم نشان دهنده ناکامی شما در ایجاد 2 میلیون شغل در 2 سال گذشته است!

اشتغالی که ضعف در آن جوانان را به کام آسیب‌های اجتماعی از جمله دزدی و اعتیاد می‌کشاند.
یکی از مهم ترین وعده های انتخاباتی جنابعالی، ارتقای وضعیت اینترنت چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت آن بود. گزارش تحلیلی انجمن تجارت الکترونیک تهران نشان دهنده رتبه 98 ایران در بین 100 کشور برتر از نظر GDP در شاخص های سرعت، محدودیت و اختلال است.
ایجاد اختلال بی سابقه در اینترنت کشور نه تنها مانع مردم برای استفاده از پلتفرم‌های دلخواهشان نشده است بلکه زمینه خروج اطلاعات و سرمایه مردم را به واسطه استفاده از فیلترشکن‌ها ایجاد کرده است.
شما به خوبی از اوضاع و احوال اقتصادی کشور و مردم شریف ایران آگاهید، نشان به آن نشان که تغییرات زیادی در تیم اقتصادی خود در ۲ سال گذشته داشته‌اید که به نوعی در طول تاریخ جمهوری اسلامی کم سابقه بوده است، اخیرا رسانه‌های نزدیک به دولت آمارهایی از کاهش تورم اعلام کرده‌اند! بله پس از رکورد زنی بی سابقه و تاریخی شما در افزایش تورم، چند درصدی هم کاهش تورم داشته‌ایم!
آقای رئیسی این مطالب، حرف مردم ایران است، آن زمان که تیم اقتصادی شما اعلام کرد برای اجرای عدالت یارانه برخی کالاها حذف می‌شود و به جای آن مبلغ نقدی ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی به مردم داده می‌شود، حدس می‌زدیم که این هم مثل اقدام مشابه دولت اسبق در دادن یارانه نقدی منجر به اجرای عدالت نخواهد شد، هر چند اصل و نفس این کار را از اقدامات مثبت جنابعالی می‌دانیم اما حالا که مرکز آمار تورم نقطه‌ای بیش از 43 درصد و تورم سالانه بیش از 70 درصدی کالاهای اساسی را اعلام کرده است که شامل آن ۴ قلم کالا هم می‌شود چرا مبلغ یارانه‌ها هم‌پای تورم افزایش پیدا نمی‌کند؟ چرا کاری می‌کنید که مردم فکر کنند کشور با صداقت و به نفع قشر مستضعف که ولی نعمتان ما هستند اداره نمی‌شود؟ چرا با نا کارآمدی، انتخاب‌های نادرست و تصمیمات غلط بهانه‌ای برای ضد انقلاب و معاندین فراهم می‌کنید تا مردم را علیه حاکمیت تحریک کنند؟
آقای رئیس جمهور؛ همه می‌دانند که شما خود را تابع فرامین رهبر معظم انقلاب می‌دانید، مگر رهبری نفرمودند قول و وعده‌ای به مردم ندهید که نمی‌توانید به آن عمل کنید؟
ما چه کنیم با این همه وعده و خلف وعده؟ برخی مردم به دلیل همکاری و تعامل گروه‌های جهادی با حاکمیت و دولت از ما می‌پرسند پس چه شد آن همه وعده؟ مگر الآن در داخل کشور قوا هماهنگ و یکصدا نیستند؟ پس چطور کارها پیش نمی‌رود و ما هر روز وضع اقتصادی‌مان بدتر می‌شود؟ مردم می‌گویند دولت قبل به دلیل تفاوت‌های فکری گاها همکاری‌اش با سایر نهادها و قوا با مشکل مواجه می‌شد، حالا که مجلس انقلابی و مورد تایید رهبری داریم چرا دولت نمی‌تواند کارها را آنطور که باید پیش ببرد؟

در پایان یادآور می‌شویم از مهم‌ترین عوامل مشارکت مردم در انتخابات‌ها اوضاع معیشتی و اقتصادی ایشان و کشور است؛ جنابعالی از هر کسی بهتر می‌دانید عملکرد تیم اقتصادی شما در این ۲ سال چه بوده است، آیا وقت آن نرسیده است که از مردم عذرخواهی کنید و سر تعظیم در برابر این مردم شریف و صبور فرود آورید؟ امید است با به دست آوردن دل مردم، عذرخواهی از ایشان و سامان بخشیدن به اوضاع اقتصادی صداقت خویش را اثبات کرده و در این برهه حساس که انتخابات مجلس را پیش رو داریم کمی اعتماد مردم را افزایش دهید تا به تحقق خواسته رهبری مبنی بر برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و با مشارکت بالا کمک کرده باشید.
این گروه بعنوان خادم مردم، دلسوزانه و برای بهبود شرایط کشور مطالبی را به اطلاع شما رساند و اعلام می‌دارد همچنان با تمام قوا آماده خدمت به نظام و دولت در راستای کاهش فقر و محرومیت است و از هیچ کوششی در همراهی با دولت دریغ نخواهد کرد.

کد مطلب: 199470
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *