۰
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۱
مدیرعامل گروه صنایع گیتی پسند در نشست خبری مطرح کرد؛

رونمایی از 2 محصول فناورانه تا پایان سال

گیتی پسند به‌عنوان اولین شرکت تاسیسات ساختمانی در بورس
علیرضا جنتی مدیرعامل گروه صنایع گیتی پسند در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در پروژه‌های نهضت ملی مسکن از مواد جدیدی در تولید لوله استفاده کرده‌ایم که باعث شده هزینه‌های مربوطه ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یابد و با استفاده از تأسیسات ساختمانی جدید، صرفه جویی ۵۰ درصدی را شاهد خواهیم بود.
رونمایی از 2 محصول فناورانه تا پایان سال

علیرضا جنتی مدیرعامل گروه صنایع گیتی پسند در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در پروژه‌های نهضت ملی مسکن از مواد جدیدی در تولید لوله استفاده کرده‌ایم که باعث شده هزینه‌های مربوطه ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یابد و با استفاده از تأسیسات ساختمانی جدید، صرفه جویی ۵۰ درصدی را شاهد خواهیم بود.

این تولید کننده تاسیسات ساختمانی در ادامه تصریح کرد: همچنان در حوزه تولید لوله و تأسیسات ساختمانی مجبور هستیم با برند ترکیه‌ای همکاری کنیم؛ به طوری که شرکت‌ها جنس را از کارخانجات ایرانی خریداری می‌کنند اما به اسم برند خارجی به فروش می‌رسانند.

مدیرعامل هلدینگ گیتی پسند افزود: استفاده از تأسیسات و لوله‌های ساختمانی با کیفیت، نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر ساختمان‌ها دارد و در این شرایط باید استفاده از ظرفیت‌ها تولیدات داخلی با کیفیت در دستور کار قرار گیرد

علیرضا جنتی در ادامه تاکید کرد: باید گام‌های مؤثری را در استفاده از تأسیسات ساختمانی با کیفیت به ویژه در پروژه‌های نهضت ملی مسکن برداریم.

جنتی مدیرعامل گروه صنایع گیتی پسند با اشاره به استقبال کم‌نظیر از این دوره نمایشگاه صنعت ساختمان، گفت: تولیدکنندگان به سمت ثبات و رشد پیش می‌روند و امیدواریم در بحث دانش فنی روز دنیا نیز گام‌های مثبتی برداشته شود. هلدینگ گیتی پسند با 25 سال سابقه در صنعت تأسیسات ساختمان، از سال ۱۳۷۷ و با تلاش‌های فراوان، استفاده از لوله‌های پلیمری به جای لوله‌های فلزی منسوخ‌شده را در دستور کار خود قرار داده و امروز شاهد هستیم حتی در دورترین روستاهای کشور نیز از این تجهیزات تاسیساتی و لوله های پلیمری جدید در ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

به گفته جنتی، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که اغلب مغفول می‌ماند، بحث حفظ منابع و ذخایر کشور است. یکی از دستاوردهای مهم مرکز تحقیقات گیتی پسند PP RCT است که توسط شرکت آذین لوله سپاهان عرضه شده و ضمن افزایش راندمان، در مصرف انرژی نیز 20 درصد صرفه‌جویی رخ خواهد داد. استفاده از این تکنولوژی نوین در پروژه‌های بزرگ نهضت ملی مسکن تا 50 درصد صرفه اقتصادی را به ارمغان خواهد آورد.

این تولیدکننده بزرگ کشور با مطرح کردن مشکلات فعالین صنعت تجهیزات و تأسیسات ساختمانی، اظهار داشت: هلدینگ گیتی پسند حدود ۲۰ درصد تولیدات خود را صادر می‌کند ولی در داخل کشور مشکلاتی هم وجود دارد. امروزه اگر مواد PP به‌صورت وارداتی تهیه شود، به مراتب ارزان‌تر از تهیه آن از بورس است. در مجموع با تصمیمات نامناسبی که در این زمینه اتخاذ شده، تولیدکننده ایرانی در زمینه قیمت، چیزی حدود 25 تا 30 درصد نسبت به یک شرکت تولیدی ترکیه‌ای، عقب‌تر است. به دلیل وجود همین مشکلات است که اکنون راضی هستیم محصولات خود را به صورت ریالی با شرکت‌های خارجی مبادله کنیم. 

وی هم‌چنین به سبد 50 درصدی خرید از بورس اشاره کرد و گفت: 50 درصد دیگر را باید از بازار آزاد خریداری کنیم که این موضوع، مشکل فاکتور غیررسمی را به وجود می‌آورد. با این حال گیتی پسند و 28 شرکت زیرمجموعه برای حل این مشکل، مجموعه جدید گیتی کالا (شبکه فروش گروه صنایع گیتی پسند)را پدید آوردند که اکنون همه خریدها توسط یک فاکتور انجام می‌شود. این یعنی خریداران از 11 هزار نمایندگی در سرتاسر ایران تا پیش از این برای تکمیل سبد خود با 12 فاکتور مختلف روبرو می‌شدند که در حال حاضر این مشکل برطرف شده است. جنتی با تاکید بر اهمیت بحث آموزش مهندسان و مجریان تاسیسات، گفت: در ایام کرونا یعنی سال 1400 بیش از 2700 مهندس و 9500 مجری تاسیسات، با شیوه‌های نوین تحت آموزش‌های این گروه قرار گرفته‌اند. در سال بعد با هدف گذاری صحیح، حدود 3500 مهندس و بیش از 13200 مجری تاسیسات در آکادمی تاسیسات گروه صنایع گیتی پسند، با فناوری‌های نوین در زمینه لوله و اتصالات ساختمانی آشنا شدند.

مدیرعامل گیتی پسند تصریح کرد: در این مجموعه بیشتر از ۲۰ نخبه وجود دارند که برای افزایش دانش فنی به نمایشگاه‌های سایر کشورها سفر می‌کنند. گیتی پسند آزمایشگاه مجهزی با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی نیز تأسیس کرده است. قصد داریم در نمایشگاه آتی تأسیسات از دو دستاورد ویژه رونمایی کنیم. 

علیرضا جنتی در پایان وعده داد: انشالله تا 2 سال دیگر به‌عنوان اولین شرکت فعال در حوزه تأسیسات ساختمانی، وارد بورس خواهیم شد.

کد مطلب: 200621
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *