۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۵

پرسپولیس النصر با چاشنی توپ طلا!

تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین گام خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر می رود.
پرسپولیس النصر با چاشنی توپ طلا!

به گزارش مردم سالاری آنلاین، زنگ لیگ قهرمانان آسیا برای سرخپوشان پایتخت پس از یک سال ترک تحصیل (بخوانید حذف از آسیا)، امروز به صدا در می آید و شاگردان گل محمدی در نخستین دیدار به مصاف النصر عربستان می روند. دیداری با چاشنی معروفیت، ابهت، هیجان و البته حسرت.

نکته داغ این بازی بدون تردید حضور فوق ستاره فوتبال جهان در ورزشگاه آزادی است. هر چقدر بگوییم فوتبال 11 نفره و یک ورزش تیمی است، اما مگر می شود ساق هایی که 6 توپ طلای جهان را برای این چهره مطرح ورزش دنیا به ارمغان آورده اند را دنبال نکرد؟

البته که پرسپولیس سابقه بازی کردن مقابل تیم هایی که ستاره داشته اند را در کارنامه دارد. از جمله دیدار مقابل السد که ژاوی ارناندس، بازیکن اسبق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا را در کارنامه داشت. اما باید پذیرفت که حساب مسی و رونالدو از کل بازیکنان جهان جداست و این دو با رقابتی که قدمتش بیش از 10 سال است اعتبار ویژه و خاصی به فوتبال جهان بخشیده اند.

پرسپولیس سابقه بازی کردن با النصر در لیگ قهرمانان را دارد. از آن دیدار خاطره انگیز البته خاطرات خوشی برای پرسپولیس مانده است. تیمی که نیمکتش کوچه خلوت بود و آل کثیر را به خاطر خوشحالی ناشیانه اش از دست داده بود، با گل تماشایی عبدی باخت 1-0 را با مساوی عوض کرد و سپس در پنالتی ها برد و فینالیست شد.

بعد از آن بازی گل محمدی به رسم تیم های قهرمان روی دست شاگردانش به هوا پرتاب شد. شاید همان خوشحالی مشخص کننده نگرش پرسپولیسی ها بود. صعود به فینال برای آنها حکم قهرمانی را داشت. در فینال آنها چندان تشنه به نظر نمی رسیدند و نایب قهرمان شدند.

پرسپولیس برای این دیدار مصدوم ندارد، اما بیش از هر تیم دیگری محروم دارد. سرخپوشان در این دیدار به دلیل یک اشتباه ناشیانه رسانه ای تماشاگرانش را در اختیار ندارد. روزی که آن فرد جوگیر در باشگاه پرسپولیس نبرد با تیم هندی را با لشگرکشی و کشورگشایی نادرشاه مقایسه می کرد، در مخیله اش هم نمی گنجید که این خطای آشکار چنین حسرتی را بر دل هواداران پرسپولیس برجای بگذارد. حسرت دیدن CR7!

از بعد فنی شاید همه نگاه ها معطوف رونالدو باشد، اما النصر نشان داده که اتکای بیش از حد به رونالدو ندارد و حتی شاید تاثیر بازیکنی مثل سادیو مانه از بازیکن پرتغالی بیشتر باشد. گل محمدی هم احتمالا با سبک و سیاق بازی های اخیر یعنی بدون اتکا به مهاجم نوک بازی کند. نبیل باهویی اجازه حضور در میدان را ندارد و شهاب زاهدی هم هنوز در پیکان حمله سرخ ها جا نیفتاده است.

پرسپولیس و النصر مدعیان اصلی صعود از گروه هستند. برنده بازی امروز اگر نماینده ایران باشد، شاید الدحیل را هم به فکر رقابت با النصر بیندازد.

کد مطلب: 203081
برچسب ها: پرسپولیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *