۰
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۰

شایعترین سرطان‌ها در جوانان؛ روند افزایشی ابتلا به سرطان در جوانان

رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان با این بیان که ابتلا به سرطان در جوانان روند افزایشی دارد، گفت: شایع‌ترین سرطان‌های جوانان در کشور ما شامل سرطان‌های خونی حاد ALL و کمتر  AML و بعد سرطان‌های خونی مزمن با شیوع کمتر هستند 
شایعترین سرطان‌ها در جوانان؛ روند افزایشی ابتلا به سرطان در جوانان
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از دبیرخانه دومین سمینار سرطان در جوانان، سید محسن رضوی فوق تخصص خون و سرطان و رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهر ماه در مرکز کتابخانه ملی، اظهار داشت: شاید در گذشته به سرطان‌های جوانان کمتر توجه می‌شد و آمارها به این شدت رو به فزونی نبود.

وی گفت: ما بر آن هستیم تا با برگزاری این رویداد ضمن بررسی روش های تشخیص و راه‌های درمانی بهتر و با اطلاع‌رسانی، به شکل موثرتری توجه نظام درمانی کشور و همچنین افکار عمومی را در رابطه با سرطان در جوانان آگاه سازی کنیم.

وی با این بیان که ابتلا به سرطان در جوانان روند افزایشی دارد، گفت: امروزه از بدو تولد به محض مبتلا شدن به بیماری بررسی‌های جامع پزشکی صورت می‌گیرد که می‌تواند روند تشخیص بیماری را سریعتر به انجام برساند و اگر سرطان باشد زیر گروه و وسعت آن را تشخیص دهد و احتمالا یکی از دلائل افزایش آمار سرطان در جوانان ، همین وسعت فرایند تشخیص باشد.
رضوی با اشاره به اینکه سرطان در جوانان به شدت سرنوشت جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: وقتی یک جوان مبتلا به سرطان می‌شود تمام افراد خانواده با حجم سنگینی از فشار روانی روبرو می‌شوند، جوان موقعیت کاری را از دست می‌دهد، ازدواج و تحصیل و همه آرزوهایش را بر زمین می‌گذارد، و همچنین دوستان و همکاران و حتی محیط تحصیل و پزشکان معالج نیز متاثر از بیماری او خواهند شد.

این فوق تخصص خون و سرطان به شایع‌ترین سرطان‌های جوانان اشاره کرد و گفت: همچون آمارهای جهانی شایع‌ترین سرطان‌های جوانان در کشور ما شامل سرطان‌های خونی حاد ALL و کمتر AML و بعد سرطان‌های خونی مزمن با شیوع کمتر هستند. و سرطان‌های کلیه( ویلمز) ، تومورهای نوروژنیک، لمفوم سارکوم و پستان در جوانان و کودکان نیز دیده می‌شود.

ریئس دومین سمینار سرطان در جوانان افزود: امروزه در تمام جوامع پیشرفته بخشی به عنوان طب تسکینی وجود دارد که پاسخگوی نیازهای فیزیکی و روانی بیماران است، که یکی از اهداف مهم ما در این نشست ، شناساندن طب تسکینی به پزشکان، بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنهاست.

وی همچنین به نقش مهم و تاثیرگذار موسسات و انجمن‌های خیریه برای تامین درمان و نیازهای بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: برخی از خیریه‌ها بخش تامین مالی را برای درمان بیماران برعهده دارند و بعضی دیگر نیز در تلاش هستند تا بتوانند برای جوانان ایجاد فضای مناسب فکری، فرهنگی و اجتماعی بکنند و مترصد تامین شغل، ارتباط سالم و ازدواج برای آنها شده تا در جامعه سربلند و امیدوار زندگی کنند.
کد مطلب: 203739
برچسب ها: سرطان سرطان معده
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *