۰
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۰

آب پاکی روسیه روی دست ارمنستان

مسکو با توجیه نخست‌وزیر ارمنستان مبنی‌بر لزوم اساسنامه رم دیوان کیفری بین‌المللی برای امنیت این کشور کاملا مخالف است.
آب پاکی روسیه روی دست ارمنستان
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ما با سخنان پاشینیان که تصمیم ارمنستان برای پیوستن به اساسنامه رم به دلیل «ناکافی بودن ابزارهای پیمان امنیت جمعی و مشارکت ارمنستان و روسیه برای تضمین امنیت کشور است»، کاملاً مخالفیم.
نیکول پاشینیان گفته بود که ایروان تصمیم گرفته اساسنامه رم دادگاه بین‌المللی کیفری را تصویب کند، زیرا ابزار سازمان پیمان امنیت جمعی و مشارکت ارمنستان و روسیه برای تضمین امنیت کشور کافی نیست.پیش از این، «آلن سیمونیان» رئیس مجلس ملی ارمنستان گفت، پارلمان این کشور تصمیمی مبنی بر تصویب اساسنامه رم دیوان کیفری بین‌المللی گرفته است. این سند قرار است به امضای رئیس‌جمهور کشور برسد و ۶۰ روز پس از تکمیل مراحل مربوطه اجرایی شود.

پسکوف در این خصوص تصریح کرد: البته یک سری سوالات اضافی از رهبری ارمنستان مطرح و به زودی به طرف ارمنستانی ارسال خواهد شد. ما از ابتدا درباره پیوستن ارمنستان به این اساسنامه تردید داشته‌ایم. ما همچنان معتقدیم که این تصمیم نادرست است. البته ما نمی‌خواهیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از سفر به ارمنستان به دلایلی منصرف شود و خودداری کند.دیوان کیفری بین‌المللی برمبنای اساسنامه رم که اغلب به آن «معاهده رم» می‌گویند بر مبنای دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) در ۱۷ ژوئیه ۱۹۹۸ در شهر رم ایتالیا تأسیس شد. نمایندگان حاضر در کنفرانس رم خواهان تشکیل دادگاه دائمی بین‌المللی بودند تا بتواند به «جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی» در نقاط گوناگون جهان رسیدگی کند.

کد مطلب: 203906
برچسب ها: روسیه ارمنستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *