۰
چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰

برنامه جدید اسرائیل برای حمله زمینی به غزه

 دو مقام صهیونیست به پایگاه آمریکایی آکسیوش گفتند، رژیم صهیونیستی می‌خواهد حمله زمینی به نوار غزه را به چند روز دیگر موکول کند تا اجازه به مذاکرات بر سر آزاد کردن تعداد بالای اسرای صهیونیستی که حماس در آنجا در اختیار دارد، بدهد.
برنامه جدید اسرائیل برای حمله زمینی به غزه

به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نوشته «آکسیوس»، یک مقام ارشد صهیونیست گفت: «هم اسرائیل و هم دولت بایدن می‌خواهند از هر تلاشی برای بیرون آوردن گروگان‌ها از غزه استفاده کنند. اگر حماس یک بسته بزرگ را پیشنهاد دهد، البته ما هم حاضر به انجام کارهایی در ازایش هستیم.»

حماس بیش از ۲۰۰ اسیر صهیونیست را در غزه از زمانی که نیروهای این جنبش در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه رژیم صهیونیستی به اجرا گذاشتند در اختیار دارد. مقام‌های این رژیم می‌گویند، به مجردی که ارتش این رژیم حمله زمینی را در غزه به اجرا بگذارد دیگر حصول توافق برای آزاد کردن این اسرا تقریبا غیرممکن خواهد شد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی گفتند که به میانجی‌گرهای مصری اظهار کرده‌اند، اگر حماس خواستار نوعی معامله بر سر اسرا است، باید تمامی زنان و کودکانی که در اختیار دارد را آزاد کند.

به نوشته این پایگاه آمریکایی، دولت جو بایدن تلاش داشته تا رژیم صهیونیستی را به تاخیر در اجرای حمله زمینی در غزه ترغیب کند. آمریکا از سوی دیگر مشغول منتقل کردن ادوات نظامی خود به منطقه به منظور نشان دادن حمایتش از رژیم صهیونیستی بوده است و اینکه مقام‌های آمریکایی معتقدند این گروگانها شامل چند تن از ۱۰ آمریکایی که در غزه مفقود شده‌اند، هستند.

همچنین مقام‌های صهیونیستی اذعان می‌کنند که احتمالا تعدادی از اسرای آنها در حملات هوایی این رژیم به غزه در دو هفته گذشته کشته شده‌اند.

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز در روز دوشنبه گفت، اسرای صهیونیست‌ها در چند مکان در نوار غزه نگهداری می‌شوند و گفت، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به کشته شدن ۲۲ تن از اسرای آنها منجر شده است.

گروه حماس در چند روز گذشته چهار تن از اسرا را آزاد کرده است.

این جنبش اعلام کرد، چند روز قبل به رژیم صهیونیستی پیشنهاد آزاد کردن این اسرا را داده بود اما این رژیم این پیشنهاد را رد کرد.

کد مطلب: 205248
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *