۰
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۴

کتابهای درسی ایرانی شد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: خودکفایی در تأمین کاغذ به عنوان کالای راهبردی مدیون تدابیر مقام معظم رهبری است، و امروز ما به خودکفایی در تولید دست یافته‌ایم. شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی، آمادگی این را دارند که بخشی از انرژی و توانشان را صرف کمک به ارتقای کیفیت کاغذ کنند.
کتابهای درسی ایرانی شد

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، مراسم جشن خودکفایی تولید کاغذ کتاب درسی با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی لطیفی رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، استاندار مازندران و سایر مسئولان استانی برگزار شد.

علی لطیفی در این مراسم با بیان این مطلب که در سال‌های گذشته برای تأمین کاغذ کتاب درسی مشکل داشتیم و مناقصه ملی و بین المللی برگزار می‌کردیم، گفت: امسال اولین سالی بود که به واسطه همت شرکت‌های داخلی ابتدا مناقصه داخلی برگزار کردیم و در آن تمامی کاغذ مورد نیاز تأمین شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کاغذ امری بسیار مهم محسوب می‌شود و باید ابتدای مهر ماه هر سال کاغذ آماده باشد و خوشبختانه کارخانه مازندران تاکنون تأخیری در تأمین و تولید نداشته است. اما باید این هشدار و تذکر مهم را خاطرنشان سازم که در مهرماه سال آینده درصورتی که تأمین نقدینگی به تأخیر افتد ممکن است با تأخیر در تامین کاغذ مواجه شویم و این موضوع در صورت بروز، چالش‌ها و مشکلات بزرگی را ایجاد خواهد کرد که امیدواریم با چنین مساله‌ای روبرو نشویم.

وی افزود: خودکفایی در تأمین کاغذ به عنوان کالای راهبردی مدیون تدابیر مقام معظم رهبری است، و امروز ما به خودکفایی در تولید دست یافته‌ایم. شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی، آمادگی این را دارند که بخشی از انرژی و توانشان را صرف کمک به ارتقای کیفیت کاغذ کنند. این مسئله‌ای است که امیدوارم شرکت‌های تولید کاغذ داخلی به آن توجه داشته باشند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که در این مراسم حاضر بود گفت: در خودکفایی کاغذ به مرحله‌ای خواهیم رسید که علاوه بر عدم نیاز به واردات این کالا که این روزها زیاد درباره آن سخن می‌ رود، به مرحله صادرات هم خواهیم رسید.

استاندار مازندران نیز با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور در خصوص حل مسائل تولید در استان‌ها تاکید کرد که در این زمینه مجموعه صنایع چوب و کاغذ مازندران پس از دو سال که در آستانه ورشکستگی بود، به دوره حیات طلایی خود بازگشت.

شایان ذکر است سال گذشته و طی تفاهم نامه امضا شده بین سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران قرار بر این شد که ۷۰ درصد کاغذ مورد استفاده برای چاپ تمام کتاب‌های درسی با دارا بودن ۷۰درصد کیفیت کاغذ خارجی، بر عهده این مجموعه داخلی باشد و این بار این رقم به تحویل ۵۳ هزار تن کاغذ داخلی برای تامین و تولید ۱۰۰ درصد کاغذ کتاب های درسی، رسید و با این تفاهم‌نامه، تمام کاغذ کتاب‌های درسی دانش‌آموزان، ایرانی می‌شود.

استفاده از کاغذ ایرانی در کتاب‌های درسی، در سال گذشته ۵۰ میلیون دلار معادل ۱۷۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی در پی داشته و از خروج ارز جلوگیری کرده است.

کد مطلب: 207440
برچسب ها: کتابهای درسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *