۱
سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۵
اشرف بروجردی در گفت‌و‌گو با «مردم سالاری»:

قوانين مخرب مجلس مردم را از حاکميت دور می کند

ثبات اقتصادي وجود ندارد و هيچکس تکليف خود را نمي‌داند؛ اين جمله توصيف اشرف بروجري از وضعيت اين روزهاي کشور بود. وي که به عنوان اولين معاون زن در وزارت کشور نظام جمهوري اسلامي شناخته مي‌شود معتقد است جمهوريت نظام مخدوش شده و دموکراسي در کشور معناي خود را از دست داده است.
قوانين مخرب مجلس مردم را از حاکميت دور می کند
گروه سياسي-مانيا شوبيري: ثبات اقتصادي وجود ندارد و هيچکس تکليف خود را نمي‌داند؛ اين جمله توصيف اشرف بروجري از وضعيت اين روزهاي کشور بود. وي که به عنوان اولين معاون زن در وزارت کشور نظام جمهوري اسلامي شناخته مي‌شود معتقد است جمهوريت نظام مخدوش شده و دموکراسي در کشور معناي خود را از دست داده است. دليل اين ادعا وجود ردصلاحيت‌هاي گسترده است. اتفاقي که به گفته وي نتيجه‌اي نداشت است جز حذف نيروهاي دلسوز. اتفاقي که جمهوريت نظام را مخدوش کرده است.
در ادامه مشروح گفت‌وگوي مردم سالاري با اشرف بروجردي، فعال سياسي اصلاح طلب را  مي‌خوانيد:
جمهوريت نظام مخدوش شده است
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،اشرف بروجردي، فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با مردم سالاري با اشاره به رد صلاحيت‌ کانديدهاي توسط هيات‌هاي اجرايي گفت: موضوع رد صلاحيت‌ها موضوع امروز و ديروز نيست و ما سال‌هاست تجربه رد صلاحيت‌ را داريم. متاسفانه بايد بگويم براي نظام جمهوري اسلامي جز شکل ظاهري چيزي باقي نمانده است؛ جمهوريت در اين نظام جايگاهي ندارد. جمهوريت مخدوش شده و دموکراسي معناي خود را از دست داده است.
بروجردي در ادامه با اشاره به اينکه من فکر مي‌کنم کساني که اقدام به رد صلاحيت مي‌کنند، مصالح نظام و مملکت را در نظر نمي‌گيرند افزود: همانطور که مي‌بينيم مردم آشفته و سرگردان و نگران از آينده هستند چون نيازهاي آنها برآورده نشده و مشکلات هر روز بيشتر مي‌شود.
ثبات اقتصادي وجود ندارد
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينکه ثبات اقتصادي وجود ندارد و هيچکس تکليف خود را نمي‌داند گفت: سيل مهاجرت به شدت رشد کرده، اين موضوع موجب تضعيف نظام شده است؛ اين يک زنگ خطر و هشدار جدي براي کساني است که اين نظام را اداره مي‌کنند. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: خداوند يک اصل را به پيامبر (ص) مي‌گويند که تو ملاطفت به خرج دادي و با مردم همراه بودي که اگر نبودي مردم از دست تو فرار مي‌کردند؛ ما الان درست در قسمت دوم هستيم.
بروجردي با اشاره به اينکه نظام به گونه‌اي عمل کرده است که اکثر مردم از جمهوري اسلامي آزرده‌خاطر و دل‌نگران هستند افزود: اين اتفاقات با نام اسلام مصداق ندارد، نمي‌توانند مدعي باشند که ما در حال ترويج اسلام هستيم. اين رفتارها، رفتارهاي ضد ديني است، رفتارهايي است که کشور را به سمت متلاشي شدن پيش مي‌برد و اين خطري است که همه ما آن را احساس مي‌کنيم.
مجلس يازدهم را سربار جامعه مي‌دانم
وي در ادامه اين گفت‌وگو با اشاره به عملکرد مجلس يازدهم گفت: من مجلس يازدهم را سربار جامعه مي‌دانم نه ياري‌دهنده مردم. کدام قانون از دل اين مجلس بيرون آمد که بتواند به جامعه خدمتي داشته باشد؟ در حوزه زنان هزاران مسئله داريم، در حوزه بودجه مشکل وجود دارد، در حوزه ماليات گرفتن رسما دست دولت در جيب مردم است و مجوز اين کار را مجلس به دولت داده است.
بروجردي با تاکيد بر اينکه مجلس يازدهم نقش سازنده‌اي ايفا نکرده است گفت: نه تنها مجلس نقش سازنده نداشته، بلکه قوانين مخرب هم کم نداشته است؛ مثل همين لايحه حجاب و عفاف. اين قوانين مخرب مردم را از حاکميت دور مي‌کند. اين براي ما سرافکندگي است، اين چه افتخاري است که مدام مي‌گويند برويد از اين مملکت؛ مملکت متعلق به همه مردم است.
مملکت متعلق به کساني است که پايه‌هاي آن را ريخته‌اند
وي افزود: مملکت متعلق به کساني است که پايه‌هاي آن را ريخته‌اند، کساني که گوشت و پوست و استخوانشان تلاش براي اعتلاي ايران بوده است؛ اين افراد امروز در محاق هستند؛ هيچ‌کدام از اين افراد امروز در کشور نقش‌آفريني ندارند چون به آنها ميدان داده نمي‌شود.  اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينکه به نظر من مجلس يازدهم از بدترين مجالس دوره چهل و اندي ساله کشور ماست، گفت: مجالس قبل به خواست و نيازهاي مردم توجه داشتند و همچنين متشکل از افراد کارشناس و متخصص بودند.
وي خاطر نشان کرد که نمايندگان مجلس يازدهم از دانش و تخصص کافي براي قانون‌گذاري کشور  برخوردار نيستند؛ آنها به حاکميت نظام کمتر اعتقاد دارند. البته که همه را نمي‌گويم؛ در ميان آنها کساني هستند که مشکلات کشور را در مجلس فرياد مي‌زنند ولي گوش شنوايي وجود ندارد. من خروجي اين مجلس را در ارتقاي کشور نقش‌آفرين نمي‌بينم.
وي در ادامه اين گفت‌وگو با اشاره به تصميم اصلاح‌طبان براي عدم ثبت‌نام در انتخابات گفت: به نظر من تصميم درستي بود؛ درست بود چون رفتارهايي که تاکنون اتفاق افتاده بود نتيجه‌اي نداشت جز حذف نيروهاي دلسوز؛ ولو اينکه اصلاح‌طلب هم نبودند. کساني مثل آقاي مطهري و آقاي لاريجاني وقتي حذف مي‌شوند، يعني کسي به فکر منافع کشور نيست و تنها به مسائل سياسي خودشان فکر مي‌کنند.
انتخابات نيست بلکه انتصابات است
بروجردي افزود: اصلاح‌طلبان به اين نتيجه رسيدند که انتخاباتي که با اين شرايط پيش مي‌رود، اسمش انتخابات نيست بلکه انتصابات است.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به عملکرد دولت گفت دولت در رسانه‌ها تبليغات گسترده‌اي داشته است، تبليغاتي که در دوره‌هاي قبل نبود و يا اجازه نمي‌دادند که دولت‌ها عملکردشان را بگويند.
وي افزود: با اين وجود طبيعي است که آقاي رئيسي ميدان را باز مي‌بيند براي بازگو کردن اقداماتش، اقداماتي که بسياري از آنها استارتش در دوره‌هاي قبل خورده است و اينگونه نبوده که في البداهه توسط دولت حاضر پايه‌گذاري شوند.
ناراضي بودن مردم مهمترين اصل است
بروجردي در ادامه تاکيد کرد: مهمتر از همه اين است که هرچقدر آقاي رئيسي و دولتش بخواهند بگويند ما کار زيرساختي کرده‌ايم و عملکرد مثبتي داشته‌ايم، وقتي مردم راضي نباشند نمي‌توان گفت عملکرد خوبي بوده است. مردم بايد در سفره‌هايشان نتيجه کار خوب را ببينند.
وي با بيان اينکه ما هزار و يک مشکل داريم گفت: در اقتصاد، در محيط زيست، در توليد و ... مشکل مردم حل نشده است، اقدامات عاجل انجام شده، اما مردم راضي نيستند. ناراضي بودن مردم خودش مهمترين اصل است.
بروجردي با اشاره به اعتراضات بعد از مرگ مهسا اميني، گفت: اتفاقات سال گذشته نشان داد که جامعه چقدر ملتهب است، اين التهاب اجتماعي يک شبه به وجود نيامده، اين التهاب زيرساخت دارد، سابقه دارد. وي افزود: متاسفانه بايد بگويم که حالا هم همينطور است و مردم سکوت کرده‌اند و حرفي نمي‌زنند؛ اينها براي جمهوري اسلامي ايران در سطح بين‌الملل نام خوبي را برجاي نمي‌گذارد.
وي خاطر نشان کرد: جوانان کشور را ببينيد، سرخورده و نالان هستند، آمار خودکشي افزايش يافته، جوانان تحصيلکرده و نخبه ما يا از مملکت مي‌روند و يا خودکشي مي‌کنند! چه سرمايه‌اي براي اين مملکت باقي مي‌ماند؟
کد مطلب: 207191
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *