۰
پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵

سردرگمی صهیونیست‌ها و انتخاب گزینه‌های جنون‌آمیز

با ادامه شعارهای مقامات رژیم صهیونیستی درباره پیشروی در غزه و مانور آن‌ها بر روی توهم «نابودی حماس»، اما واقعیت میدان نبرد تصویر متفاوتی از ادعاهای مقامات رژیم اشغالگر را نشان می‌دهد و شواهد حاکی از سردرگمی آن‌ها و دست زدن به اقدامات جنون‌آمیز به دلیل دریافت ضربات سخت از جبهه مقاومت در جبهه‌های مختلف و از دست دادن درصد قابل توجهی از افسران و فرماندهان ارشد در جنگ است.
سردرگمی صهیونیست‌ها و انتخاب گزینه‌های جنون‌آمیز

به گزارش مردم سالاری آنلاین، مقاومت فلسطین به رهبری حماس هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند. 

تلفات بی‌شمار و بلوف صهیونیست‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی دیروز (چهارشنبه) اعتراف کرد که از ابتدای آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر تاکنون شمار نظامیان کشته شده آن به ۴۹۸ نفر و زخمی‌ها به ۲۰۶۶ نفر رسیده‌ است که ۱۶۴ نفر از این تعداد در جریان درگیری‌های زمینی در غزه به هلاکت رسیده‌اند.

با این حال، میزان تلفات و خسارت‌های صهیونیست‌ها بسیار بیشتر از آمار و ارقام اعلامی است و این اعداد با آمارهای فاش شده توسط رسانه‌ها و به ویژه رسانه‌های خود این رژیم همخوانی ندارد و اختلاف قابل توجهی میان آن‌ها مشاهده می‌شود.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد، از جمله آن‌ها گزارش اخیر روزنامه «یدیعوت آحارونوت» بود که از مجروح‌شدن بیش از ۵۰۰۰ نظامی صهیونیست طی جنگ خبر داده بود.

ارتش رژیم اشغالگر روزانه ویدئوهایی از سربازان خود منتشر می‌کند تا آنچه را که «پیشرفت میدانی» در نبرد زمینی خود در غزه می‌نامد، مستند کند و به همین منظور صحنه‌هایی را برجسته می‌کند که نشان می‌دهد نیروهایش به نوار غزه نفوذ کرده و به ساختمان‌ها، محله‌ها و حتی بیمارستان‌ها یورش می‌برند.

از سوی دیگر اما به ندرت اطلاعات روشن و مستندی را در مورد تعداد واقعی کشته‌شدگان و مجروحان خود در نوار غزه منتشر می‌کند و با توجه به تلفات سنگین آن، می‌توان گفت این اقدام در چارچوب سیاستی بوده که به دنبال حفظ روحیه سربازان و وانمود کردن به پیشرفت در نبرد برای یک خوراک رسانه‌ای و تبلیغ برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی است.

این درحالی است که منابع رسانه‌ای صهیونیستی فاش کرده‌اند ۲۷ درصد تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه مربوط به افسران درجه‌دار و ارشد است، رقمی که در طول جنگ‌های قبلی بی‌سابقه بوده است.

طبق گزارش این رسانه‌ها، تیپ پیاده نظام «ناحال» تقریبا تمامی فرماندهانش را از دست داده‌ و تیپ کماندویی «گولانی» نیز ضربه سختی خورده‌است. رسانه‌های عبری همچنین اعلام کرده‌اند که سه فرمانده تیپ، چهار فرمانده گردان و چند افسر ارشد دیگر نیز تاکنون در جنگ غزه کشته شده‌اند.

مرگ مشکوک جاسوسان موساد

این تلفات سنگین، شکست در تحقق اهداف تجاوز به غزه، مواجه‌شدن رژیم صهیونیستی با حملات جبهه مقاومت از چند جبهه، علاوه بر مرگ مشکوک برخی از جاسوسان و افسران ارشد سرویس جاسوسی موساد در سراسر جهان پیش از آغاز عملیات طوفان الاقصی است و آخرین مورد آن در ایتالیا اتفاق افتاد.

اوایل خرداد بود که منابع رسانه‌ای عربی و عبری از مرگ مشکوک افسر سابق موساد در سواحل دریاچه «ماجیوره» ایتالیا پرده برداشتند.

روزنامه «العربی الجدید» پس از این اتفاق به نقل از رسانه‌های محلی ایتالیا با مشکوک خواندن حادثه مشکوک مرگ افسر موساد نوشت که ۲۳ تا ۲۵ نفر که بیشتر آنها مقامات کنونی و سابق امنیتی موساد و ایتالیا بودند دچار حادثه شدند. شبکه تلویزیونی صهیونیستی آی ۲۴ نیوز در این باره گزارش داد ۱۱ جاسوس و عامل موساد در قایق واژگون شده حضور داشته‌اند که یک نفر از آنها غرق شد.

در خبری مرتبط، شبکه ١٢ رژیم صهیونیستی نیز مرگ این افسر اطلاعاتی را مشکوک و پر رمز و راز توصیف کرد و برخی رسانه‌های عبری به سرعت نام ایران را در ماجرای واژگونی این قایق غرق شدنِ منجر به مرگ این عضو موساد به میان کشیدند.

این تلفات در رده افسران ارشد ارتش و سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی مقامات این رژیم را گیج، سردرگم و کلافه کرده و حتی برخی از کارشناسان حملات گاه و بی‌گاه هوایی تل‌آویو به مواضعی در سوریه در بحبوحه جنگ غزه را نشانه‌ای از این سردرگمی می‌دانند و به نظر می‌رسد مقامات صهیونیست که با موج شدیدی از انتقادات و اعتراضات به دلیل شکست در مقابل مقاومت فلسطین مواجه هستند، با چنین اقداماتی درصدد بهبود وجهه خود و کاهش فشارها علیه خود هستند.

کد مطلب: 208873
برچسب ها: رژیم صهیونیستی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *