۰
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۰

ایران 2-1 بورکینافاسو؛ کامبک شاگردان قلعه‌نویی در جزیره

تیم ملی ایران توانست در دیداری دوستانه مقابل بورکینافاسو بردی 2 بر یک را به‌دست آورد.
ایران 2-1 بورکینافاسو؛ کامبک شاگردان قلعه‌نویی در جزیره

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فوتبال 360، تیم ملی ایران خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند و بعد از پایان مسابقات نیم‌فصل نخست لیگ برتر، اردوی تیم ملی به میزبانی مرکز ملی فوتبال آغاز شد. با هماهنگی‌های انجام شده از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال، جزیره کیش به عنوان محل برگزاری آخرین اردوی آماده‌سازی شاگردان امیر قلعه‌نویی پیش از اعزام به قطر انتخاب شد و با توجه به درخواست کادرفنی تیم ملی، مذاکرات با مسئولان فدراسیون فوتبال بورکینافاسو انجام شد و تیم ملی این کشور، حریف تدارکاتی تیم ملی ایران شد.

شاگردان قلعه‌نویی بعد از گذراندن جلسات تمرینی خود در جزیره کیش، عصر امروز (جمعه) مهیای برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی بورکینافاسو شدند؛ آن‌هم در حالی‌که بورکینافاسویی‌ها بامداد امروز وارد جزیره کیش شدند. در آخرین رنکینگ فیفا تا پیش از برگزاری مسابقه دوستانه، تیم ملی ایران در رتبه 21 جهان حضور داشت و تیم ملی بورکینافاسو هم رتبه پنجاه‌وهفتم را در اختیار داشت و با توجه به فهرست پرمهره حریف آفریقایی، به نظر می‌رسید که مسابقه تدارکاتی امروز می‌تواند برای محک آمادگی فنی شاگردان امیر قلعه‌نویی مناسب باشد.

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند (از دقیقه 46: پیام نیازمند)، مجید حسینی (از دقیقه 46: سامان فلاح)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (از دقیقه 46: شجاع خلیل‌زاده)، صادق محرمی (از دقیقه 46: آریا یوسفی)، میلاد محمدی (از دقیقه 46: احسان حاج‌صفی)، سعید عزت اللهی (از دقیقه 46: امید ابراهیمی)، سامان قدوس (از دقیقه 46: روزبه چشمی)، محمد محبی (از دقیقه 46: علی قلی‌زاده)، علیرضا جهانبخش (از دقیقه 46: مهدی قایدی)، مهدی طارمی (از دقیقه 46: رضا اسدی) و شهریار مغانلو (از دقیقه 46: کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم ملی بورکینافاسو

هیلیل کوناته، آسوفو دایو، آدامو ناگالو، استیو یاگو، رزاق گویبره، بلاتی توره، آداما گوییرا، عزیز کی، الکس بانگری، محمد کوناته و فیصل تاپسوبا

سرمربی: هوبرت ولود

امیر قلعه‌نویی در خط دفاعی تصمیم جالب‌توجه برای چینش ترکیب اولیه تیمش گرفت و به سراغ آزمودن زوج مجید حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان رفت. همچنین مصدومیت رامین رضاییان باعث شد تا صادق محرمی در ترکیب اولیه تیم ملی ایران در مسابقه امروز قرار گیرد و استفاده از یک هافبک دفاعی و نیمکت‌نشینی چهره‌هایی مانند احسان حاج‌صفی، روزبه چشمی و البته امید ابراهیمی از جمله دیگر تصمیمات امیر قلعه‌نویی برای چینش ترکیب اولیه تیمش برای مسابقه دوستانه امروز مقابل بورکینافاسو بود.

2 تیم از ساعت 18 در ورزشگاه المپیک کیش کار خود را در شرایطی آغاز کردند که استقبال چشمگیری از مسابقه دوستانه امروز انجام شده بود. شاگردان امیر قلعه‌نویی بازی را مالکانه آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که اولین موقعیت را مهدی طارمی در دقیقه 10 ایجاد کرد که واکنش هیلیل کوناته باعث شد تا توپ به کرنر برود و ضربه طارمی جایی در چارچوب دروازه بورکینافاسو نداشته باشد. شاگردان ولود با پرس از بالا به دنبال آن بودند تا بتوانند مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار بگیرند که به خواسته خود رسیدند.

بورکینافاسویی‌ها بعد از چند تلاش نافرجام سرانجام از اشتباه فاحش سامان قدوس استفاده کردند و توانستند در دقیقه 16 توسط محمد کوناته به گل برسند تا اولین موقعیت جدی این تیم به اولین گل مسابقه دوستانه امروز تبدیل شود. بعد از گلزنی کوناته، بازیکنان تیم ملی ایران نمایشی تهاجمی را از خود به جای گذاشتند و در تلاش برای رسیدن به گل تساوی بودند که در دقیقه 38، مهدی طارمی تیرک دروازه حریف آفریقایی را به لرزه در آورد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران که به دنبال گریز از شکست مقابل بورکینافاسو در نیمه نخست بودند، به حملات خود ادامه دادند که سرانجام مهدی طارمی توانست در دقیقه 42 گل تساوی را وارد دروازه حریف آفریقایی کند. بعد از گلزنی طارمی، ملی‌پوشان به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند اما نتیجه مسابقه تغییری نکرد تا بازی در نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان برسد.

امیر قلعه‌نویی در بین 2 نیمه تصمیم گرفت تا کاملاً ترکیب تیمش را دستخوش کند و با ترکیبی متفاوت تیم ملی ایران وارد میدان مسابقه شد. ملی‌پوشان نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که در دقیقه 62، کار تیمی زیبای شاگردان امیر قلعه‌نویی با دامی دیدنی رضا اسدی همراه شد و توپ به مهدی قایدی رسید اما او در مقابل دروازه حریف، نتوانست ضربه با دقتی به توپ بزند و دروازه‌بان بورکینافاسو توپ را برگشت داد تا فرصتی ایده‌آل برای رسیدن به گل برتری تیم ملی ایران از دست برود.

امید ابراهیمی در دقیقه 71 توانست از اشتباه و تعلل خط دفاعی بورکینافاسو استفاده کند و با بهره‌وری از اشتباه دروازه‌بان حریف موفق شد گل دوم را به‌ثمر برساند تا کامبک شاگردان امیر قلعه‌نویی در مسابقه دوستانه امروز تکمیل شود. بعد از گلزنی ابراهیمی، ملی‌پوشان به دنبال مدیریت بازی بودند که به خواسته خود رسیدند و توانستند از برتری یک‌گله خود حراست کنند تا بازی با برتری 2 بر یک تیم ملی ایران مقابل بورکینافاسو به پایان برسد.

شاگردان قلعه‌نویی بعد از رویارویی با تیم ملی بورکینافاسو، قرار است تا روز یکشنبه در جزیره کیش کار خود را دنبال کنند و سپس با پروازی اختصاصی عازم دوحه قطر شوند. پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا و رویارویی با تیم‌های ملی فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات، قرار است تیم ملی ایران روز سه‌شنبه نوزدهم دی‌ماه پشت درهای بسته در دوحه به مصاف تیم ملی اندونزی برود. گفتنی است که اولین مسابقه رسمی ایران در جام ملت‌های آسیا، روز شنبه بیست‌وچهارم دی‌ماه در مقابل تیم ملی فلسطین خواهد بود.

کد مطلب: 209374
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *