۰
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۰
سرمربی تيم ملی احمد نوراللهی را از اردو خط  زد

نگاهی به اختلاف‌های بازيکنان با مربيان تيم ملی

پس از پيروزي تيم ملي مقابل هنگ کنگ بخش رسانه اي تيم ملي خبري مبني بر کنار گذاشتن احمد نوراللهي به درخواست امير قلعه نويي براي حفظ آرامش و انضباط در تيم ملي منتشر شد.
نگاهی به اختلاف‌های بازيکنان با مربيان تيم ملی
گروه ورزشی-زاوش محمدی: پس از پيروزي تيم ملي مقابل هنگ کنگ بخش رسانه اي تيم ملي خبري مبني بر کنار گذاشتن احمد نوراللهي به درخواست امير قلعه نويي براي حفظ آرامش و انضباط در تيم ملي منتشر شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،داستان از اين قرار بود احمد نوراللهي وقتي متوجه شد در ليست 18 نفره بازي مقابل هنگ کنگ قرار ندارد به يکباره تصميم گرفت اردو تيم ملي را ترک کند. او وسايلش را جمع کرد و بدون اينکه به کسي بگويد از ورزشگاه خارج شد و حاضر نشد در کنار ساير بازيکنان روي سکوهاي استاديوم آزادي بنشيند. همين اتفاق باعث شد تا قلعه‌نويي او را اخراج کند و حالا شنيده‌هاي ما حکايت از اين دارد که تا زماني که قلعه نويي سرمربي تيم ملي است، نوراللهي ديگر رنگ لباس تيم ملي را نخواهد ديد. حالا در ادامه به درگيري و اختلاف نظرهاي مربيان تيم ملي با بازيکنان مي‌پردازيم که در فوتبال ما کم نبوده است
قلعه‌نويي گوش مدافع پرسپوليس را کشيد
البته اين اولين بار نيست که قلعه نويي يک بازيکن را از ليست تيم ملي کنار مي‌گذارد. او پس از قهرماني با تيم ملي در جام کافا محمدحسين کنعاني زادگان را تنبيه کرد و او را يک اردو به تيم ملي دعوت نکرد. در بازي ايران مقابل ازبکستان در فينال جام کافا و در دقايق پاياني بازي کنعاني زادگان با داور بازي درگيري لفظي پيدا کرد و همين موضوعب باعث اخراجش شد. پس از اينکه داور به او کارت قرمز نشان داد مدافع پرسپوليس لج کرد و از زمين خارج نمي‌شد.
همين بي انضباطي کنعاني زادگان باعث شد تا قلعه نويي او را از اردو بعد خط بزند تا به نوعي گوش مدافع اول تيم ملي را کشيده باشد و حساب کار دست بقيه بيايد.
داغي که کيروش بر دل رحمتي گذاشت
اشتباه سيد مهدي رحمتي در بازي ايران و ازبکستان در ورزشگاه آزادي در مقدماتي جام جهاني 2014، باعث شد تا تيم ايران شکست بخورد و روياي صعود در دور دست ترين فاصله قرار بگيرد. رحمتي که پيش از آن در بازي با لبنان هم روي يک اشتباه گل خورد و باعث شکست ايران شد، پس از آن با انتشار متني از خداحافظي موقتش گفت. او تصميمش را شخصي و بدون مشورت با سرمربي عنوان کرد.
کي‌روش هم در پاسخ اين مسئله را پذيرفت و آن را نه چندان مهم خواند. کلمه موقت رحمتي اما براي کيروش تعبيري جز دائمي نداشت و او براي هميشه رحمتي را کنار گذاشت.
به نظر مي‌رسيد با توجه به شرايط آن زمان تيم ملي و کار سخت براي صعود به جام جهاني، رحمتي بر اين باور بود که تيم ملي به برزيل صعود نمي‌کند و با برکناري کي روش به تيم ملي بر مي‌گردد. کي روش اما مسيرش را با رحمان احمدي و عليرضا حقيقي ادامه داد و نتايج خوبي هم گرفت. پس از آن، در جام ملت‌ها ضعف دروازه باني ايران آغاز شد و رحمتي هم دوباره اوج گرفت، تا جايي که روي سکوها شعار تيم ملي بدون سيد را نمي‌خواهيم شنيده مي‌شد، اما مرغ مرد پرتغالي يک پا داشت. نهايتا کي روش باز شدن درهاي تيم ملي براي رحمتي را منوط به عذرخواهي او دانست و رحمتي هم نامه اي را امضا کرد اما هيچ وقت به تيم ملي برنگشت.
حمله طارمي به اسکوچيچ با اسم رمز تاکتيک
يکي از جنجال‌هاي اخير در تيم ملي اختلاف و درگيري لفظي طارمي با اسکوچيچ بود. شايد زماني که دراگان اسکوچيچ سرمربي وقت تيم ملي مصاحبه‌اي را با سايت vecernji کرواسي انجام مي‌داد، تصور نمي‌کرد اظهاراتش جنجالي به پا کند. اسکوچيچ در بخشي از مصاحبه خود در پاسخ به اين سئوال که «تفاوت ليگ ايران و کرواسي را چگونه توصيف مي‌کنيد؟» گفت: فوتباليست‌هاي ايراني به لحاظ تکنيکي و فيزيکي قدرتمند هستند و در سطح رشک برانگيزي قرار دارند. چيزي که آنها فاقدش هستند و من در آن جاي پيشرفت مي‌بينم، توانايي تاکتيکي است. بازيکنان ايران هنوز در توانايي تاکتيکي آن‌قدرها خوب نيستند ولي در بلند مدت مي‌توان آن را به آنها آموخت. بيشتر اروپايي‌ها از نظر تاکتيکي منظم بوده‌اند و از آنجا که ايران بازيکنان بيشتري در باشگاه‌هاي اروپايي دارد، اين امر به آرامي در حال تغيير است.
هنوز دو روز از مصاحبه اسکوچيچ نگذشته بود که مهدي طارمي مهاجم تيم ملي ايران و تيم پورتو به اين صحبت‌ها واکنش نشان داد. طارمي بعد از بازي با آث ميلان در ليگ قهرمانان اروپا پيامي را در توييتر خود منتشر کرد و بدون نام بردن از اسکوچيچ، او را هدف انتقاداتش قرار داد. طارمي نوشت: «بايد عرض کنم که بازيکنان ايراني علاوه بر تکنيک فردي و جنگندگي و... از لحاظ دانش فوتبال و تاکتيک خيلي درک بالايي دارند ولي متاسفانه مشکلات جايي ديگر است. زنده باد ايران.»
قهر خداداد با بلاژ با واژه سياه باز
خداداد عزيزي ستاره تيم ملي در سال 98 بود و با گل او ايران به جان جهاني فرانسه صعود کرد.
خداداد آن روزها در آلمان بازي مي‌کرد و ستاره ايران بود. پس از جدايي ابراهيم طالبي از هدايت تيم ملي، بلاژويچ کروات که با تيم ملي کشور به مقام سومي جام جهاني 98 رسيده بود هدايت ايران را برعهده گرفت.
در همان روزهاي اول حضور بلاژ در تيم ملي، اختلاف و دعوايي بين خداداد و بلاژ پيش آمد که باعث قهر و خداحافظي موقت عزيزي از تيم ملي شد. عزيزي همان موقع از لقب سياه باز براي سرمربي تيم ملي استفاده کرد.
کد مطلب: 206600
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *