۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵
وزیر کشور:

تروریست‌های حادثه کرمان از کشور همسایه به صورت غیرقانونی وارد کشور شدند

وزیر کشور گفت: احتمالا دومین تروریست حادثه کرمان هم تاجیکستانی باشد. تروریست‌ها از یکی از کشورهای همسایه به صورت غیرقانونی وارد کشور شدند.
تروریست‌های حادثه کرمان از کشور همسایه به صورت غیرقانونی وارد کشور شدند

به گزارش مردم سالاری آنلاین، احمد وحیدی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره افراد بازداشت شده مرتبط با حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: دستگیری این افراد یک جریان مستمر است و هرچه پیش‌تر برویم عوامل مرتبط با این حادثه شناسایی می‌شوند و با آنها برخورد می‌شو‌د. برخی عناصر مرتبط با این حادثه دستگیر شدند محل اختفای آنها پیدا و کنترل شده ضمن اینکه امکانات دیگر آنها توسط دستگاه های امنیتی نیز کشف کرده است.

وزیر کشور یادآور شد: اعلام شد که یک مورد انتحاری  تاجیکستانی بود و مورد دیگر باید دقیق‌تر معلوم شود که شهروند کجا بوده است. احتمالا نفر دوم هم تاجیکستانی باشد. تروریست‌ها از یکی از کشورهای همسایه به صورت غیرقانونی  وارد کشور شدند.

وی گفت: تلاش‌های گروه‌های تروریستی و دشمنان ما فراوان است، برخوردهای ما با آنها قوی بوده و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی فعال و پرتوان هستند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه داعش مسئولیت حمله کرمان را بر عهده گرفته است، گفت: تروریست‌ها خودشان را داعشی می‌دانند بر اساس اطلاعاتی که خود آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند می‌خواستند داعش را به مناطق مختلفی توسعه بدهند، به ویژه در مناطقی که در محور مقاومت هستند و با آمریکا و اسرائیل مشکل دارند و حوزه عمل آنها عمدتا مربوط به محور مقاومت است.

وحیدی با اشاره به آخرین وضعیت مجروحان حادثه تروریستی کرمان گفت: حدود ۵۰ تن از مجروحان حادثه کرمان از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی در مورد ةرین وضعیت پیوستن وزارت کشور به سامانه پنجره واحد الکترونیکی گفت: همه تکالیف مربوط به این وزارتخانه در زمینه پنجره واحد الکترونیکی انجام شده و در تعدادی از شهرداری ها هم این کار صورت گرفته است.

وزیر کشور با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در انتخابات پیش رو یادآور شد: ستاد انتخابات مرتب در وزارت کشور جلسه دارد و همه دستورات لازم صادر می‌شود و مشکلی در این خصوص نداریم.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از سرقت‌ها در کشور بیان داشت: سرقت‌های خُرد در کشور کاهش یافته، اما در چند روز اخیر شاهد افزایش کیف‌قاپی در کشور بودیم که فراجا به آن رسیدگی می کند.

وحیدی در مورد ضرورت بیمه شدن زائران اربعین به دلیل وقوع برخی حوادث احتمالی برای آنهاگفت: آماری در خصوص حادثه دیدن زائران اربعین دریافت نکرده‌ام اما اینکه بیمه زائران اربعین اجباری شود، نیاز به قانون دارد و ممکن است از منظر قانونی محل بحث باشد.

وزیر کشور درباره لایحه ساماندهی اتباع گفت: سازوکار فعلی مهاجرت و تشکیل این سازمان هم لایحه‌اش در مجلس است.

کد مطلب: 209638
برچسب ها: وزیر کشور
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *