۰
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

مصر، تل‌آویو را به تعلیق معاهده صلح تهدید کرد

روزنامه «وال استریت ژورنال» آمریکا نوشت قاهره تهدید کرد که در صورت عبور فلسطینی‌های غزه از مرز مصر یا انجام عملیات زمینی توسط رژیم صهیونیستی در شهر رفح، معاهده صلح با این رژیم را به حالت تعلیق در می‌آورد.
مصر، تل‌آویو را به تعلیق معاهده صلح تهدید کرد

به گزارش مردم سالاری آنلاین، این روزنامه به نقل از یک دیپلمات ارشد غربی در قاهره نوشت مقامات مصری از همتایان غربی خود خواستند به رژیم صهیونیستی اطلاع دهند که هر گونه اجبار برای کوچ مردم غزه به سینا مصر یک تخلف محسوب می‌شود که عملا توافق با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در می‌آورد.

یکی دیگر از مقامات ارشد غربی و دو مقام آمریکایی و صهیونیستی گفتند این پیام کاملا واضح بود و مصر تهدید کرد در صورتی که ارتش صهیونیستی ساکنان غزه را به داخل مصر سوق دهد، این توافق را تعلیق خواهد کرد.

این مسوول صهیونیستی گفت دولت مصر این تهدید را در دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر تکرار کرد.

به گزارش ایسنا، در همین راستا، مسوول آمریکایی گفت مصر به صراحت اعلام کرده است که در صورتی که فلسطینی‌ها به سینا رانده شوند، آماده است مرزهای خود را شاید با تانک نظامی کند.

وال استریت ژورنال نوشت با وجود تنش‌های فزاینده، مقامات صهیونیستی و مصری همچنان با یکدیگر در ارتباط هستند.

مقام صهیونیستی مذکور گفت افسران مصر و رژیم صهیونیستی که بر اثر همکاری امنیتی در مرزها باهم ارتباط دارند درباره عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی باهم صحبت می‌کنند و در این مذاکرات مصری ها از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند دامنه عملیات خود را محدود کنند.

روزنامه آمریکایی مذکور گزارش داد مصر در پی نگرانی‌ها از احتمال ورود فلسطینی‌ها به سینا، تدابیر تکنولوژیکی مختلفی مانند دوربین‌ها و حسگرها در مرز با نوار غزه اتخاذ کرده است.

رویترز هم گزارش داد که به گفته دو منبع امنیتی، مصر طی دو هفته گذشته حدود ۴۰ تانک و نفربر زرهی را برای تقویت حضور خود در مرز با غزه به شمال شرق سینا فرستاده است.

همزمان با تشدید حملات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، ارتش این رژیم روز جمعه اجرای عملیات نظامی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تصویب کرد.

همچنین وال استریت ژورنال نوشت یک هیئت مصری به منظور مذاکره درباره رفح غزه روز جمعه وارد تل‌آویو شد.

مصر اعلام کرد درباره حمله به رفح، هیچ گونه همکاری با رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

کد مطلب: 211421
برچسب ها: مصر اسرائیل غزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *