۰
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۰

درخواست عربستان از گروه ۲۰

فیصل بن فرحان، وزیرخارجه عربستان درجریان نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ گفت که کشورهای عضو این گروه مسئولیت خود را در قبال اتخاذ اقدامی قاطع برای خاتمه بخشیدن به فاجعه نوار غزه برعهده بگیرند.
درخواست عربستان از گروه ۲۰

به گزارش مردم سالاری آنلاین، وزیرخارجه عربستان از کشورهای گروه ۲۰ خواست تا اقدامی قاطع برای پایان دادن به فاجعه نوار غزه اتخاذ کنند.

براساس گزارش سایت صدی البلد، وزیرخارجه عربستان خاطرنشان کرد بحران غزه برای صلح و شکوفایی منطقه و همچنین ثبات اقتصادی جهانی به منزله تهدید جدی است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت محکوم کردن جنایت‌های صورت گرفته در نوار غزه، از کشورهای گروه ۲۰ خواست به‌منظور خاتمه بخشیدن به جنگ نوار غزه و حمایت از یک مسیر معتبر و غیرقابل بازگشت به سمت راهکار تشکیل دو دولتی اقدامات جدی اتخاذ کنند.

وزارت امورخارجه عربستان سه‌شنبه شب وتوی قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای برقراری آتش‌بس در غزه توسط آمریکا محکوم کرد.

فیصل بن فرحان همچنین بر اهمیت پایبندی موسسات بین‌المللی به اجرای تعهدات خود در سطح جهانی و شفاف‌تر بودن مواضع خود درقبال رخدادهای کنونی به‌ویژه در تعامل با وضعیت اسفناک نوار غزه تاکید کرد.

پیشتر وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در نوار غزه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر تاکید کرد و گفت جامعه جهانی بر این امر توافق دارد که راه‌حل ثبات منطقه، تشکیل کشور فلسطین است.

وی افزود کشورهای غربی از جمله آمریکا آماده بررسی موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند.

بن فرحان در ادامه تاکید کرد بحران عدم انتقال کمک‌های انسانی کافی به نوار غزه باید حل شود.

نماینده عربستان در دیوان بین‌المللی دادگستری وضعیت نوار غزه را هولناک توصیف کردو گفت: جامعه بین‌المللی از اسرائیل خواسته است که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند اما تل آویو همه این خواسته‌ها را نادیده می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه اراضی اشغالی، غزه را با هدف «نابودی» حماس مورد حملات گسترده نظامی قرار داده است.

وزارت بهداشت غزه روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۲۹ هزار و ۳۱۳ شهید و ۶۹ هزار و ۳۳۳ زخمی رسیده ‌است.

طبق گزارش سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۸۵ درصد از جمعیت این منطقه را در شرایطی آواره ساخته است که کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو در آن وجود دارد. ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب دیده یا ویران شده‌اند.

کد مطلب: 212107
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *