۰
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۳
روزنامه آ ب ث اسپانیا:

اسرائيل به ساخت ديوار حائل در مرز مصر سرعت مي بخشد

روزنامه اسپانیایی نوشت : پس از آن که یک گروه جهادی روز یکشنبه سعی به نفوذ در اسرائیل و انفجار یک کامیون داشت این رژیم بیش از هر زمان دیگری اطمینان دارد که نیازمند تکمیل دیوار حائل مجهز به رادار در مرز گسترده با مصر است.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه آ ب ث اسپانیا، دیوار در حال احداث که به جدید ترین ادوات امنیتی مجهز است جایگزین دیوار کنونی می شود که تنها دویست و پنجاه کیلومتر از نوار مرزی را پوشش می دهد.
اسرائیل ساخت این دیوار را دو سال قبل زمانی که فقط به جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی فکر می کرد آغاز نمود ، اما سقوط حسنی مبارک در مصر و خلا قدرت تا قبل از انتخابات گذشته در این کشور موجب شد تا گروه های مختلفی از بی عملی دولت انتقالی استفاده کنند.
این امر موجب شده است تا حمله به اسرائیل به شکل راکتی و یا حملات مسقیم افزایش یابند.
حملات مداوم به خطوط لوله انتقال گاز از فوریه سال دو هزار و یازده و پست های کنترل مرزی و نظامیان اسرائیلی نیز در این راستا قرار دارند.
اسرائیل قصد دارد دیوار حائل جدید در مرز مصر را تا اواخر سال دو هزار و دوازده به اتمام برساند.
هزینه این پروژه بیش از دویست میلیون یورو خواهد بود و احتمالا باعث جلوگیری از حملاتی خواهد شد که رژیم اسرائیل را عصبی می کنند.

این دیوار پنج متر ارتفاع خواهد داشت و جنس آن از فولاد گالوانیزه است و موجب خواهد شد تا اسرائیل دارای بیشترین دیوارهای جهان شود.
در مرزهای شمالی با لبنان و سوریه، در شرق با اردن و در مرکز با کرانه باختری و اینک در مرز مصر دیوار وجود دارند.
کد مطلب: 2193
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *