۰
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۰

سیاست روسی در انتخاب رییس موقت فیلا

در حالی که روس‌ها در اقدامی شتاب‌زده الکساندر کارلین را به عنوان گزینه هیات رییسه برای جانشینی رافائل مارتینتی معرفی کرده بودند، آن‌ها در چرخشی ۱۸۰ درجه نناد لالوویچ را انتخاب خود به عنوان رییس موقت فدراسیون جهانی کشتی می‌دانند.
ایسنا: فدراسیون جهانی کشتی وارد یک بحران شده است. پس از آنکه کشتی از بازی‌های اصلی المپیک ۲۰۲۰ کنار گذاشته شد رافائل مارتینتی رییس سوئیسی فیلا تحت فشار کشورهای بلوک شرق که در هیات رییسه صاحب کرسی هستند از سمت خود استعفا کرد.
پس از آن روس‌ها الکساندر کارلین را به عنوان نماینده هیات رییسه برای چرخاندن امور فدراسیون جهانی معرفی کردند اما این خبر تایید نشد و نناد لالوویچ از صربستان به عنوان رییس موقت جانشین مارتینتی شد. البته به نظر می‌رسد که روس‌ها عمدا لالوویچ را به عنوان رییس موقت جلو فرستاده‌اند و دست کشیدن از معرفی الکساندر کارلین یک عقب‌نشینی تاکتیکی بوده است.
رودیکا یاکشی، عضو ترکیه‌ای هیات رییسه فیلا به رویترز گفته است که کنگره فوق‌العاده فدراسیون جهانی در جریان مسابقه‌های جهانی بوداپست (۱۶ تا ۲۲ سپتامبر) برگزار می‌شود تا در مورد رییس جدید تصمیم بگیرند. این در حالی است که در ماه می (۴ ماه قبل از انتخاب رییس فیلا) هیات اجرایی IOC از بین ۸ رشته معرفی شده یک رشته را به کنگره IOC معرفی می‌کند تا در صورت تصویب کنگره، آن ورزش به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ اضافه شود که کشتی در این راه کاراته و ووشو را به عنوان دو رقیب سرسخت پیش رو دارد.
به نظر می‌رسد عقب‌نشینی تاکتیکی روس‌ها در معرفی نکردن کارلین به عنوان رییس موقت به این دلیل است که اگر کشتی در انتخاب کمیته اجرایی IOC برای رسیدن به المپیک رای نیاورد، این رسوایی و حذف تاریخی کشتی از بازی‌های المپیک به گردن روس‌ها نیفتد.
این در حالی است که کنگره IOC در بوینس آیرس که به رشته پیشنهادی کمیته اجرایی رای خواهد داد، دقیقا یک هفته قبل از انتخابات فیلا برگزار می‌شود و روس‌ها کارلین را نگه داشته‌اند تا اگر کشتی به المپیک رسید، او را یک هفته پس از تصمیم IOC به عنوان رییس فیلا معرفی کنند تا رای بیاورد و اگر هم کشتی المپیکی نشد، این گناه بر گردن مارتینتی و لالوویچ بیفتد و خود را دخیل ندانند.
گئورگی بوروسیوف، مدیر اجرایی فدراسیون کشتی روسیه نیز اعلام کرده که لالوویچ پیشنهاد مامیاشویلی و ناتالیا یاریگین (دو عضو روسیه در هیات رییسه فیلا) بوده است.
کد مطلب: 23182
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *