۰
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۴

مخالفان سوری در مذاکرات بین‌المللی شرکت کنند

وزارت خارجه انگلیس در واکنش به تصمیم امروز ائتلاف مخالفان دولت سوریه مبنی بر عدم حضور در مذاکرات بین‌المللی، خواستار تجدید نظر ائتلاف در این تصمیم شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت انگلیس روز شنبه از ائتلاف مخالفان دولت سوریه خواست در تصمیم خود مبنی بر خروج از مذاکرات بین‌المللی برای حل بحران سوریه تجدید نظر کنند. وزارت خارجه انگلیس در خطاب به مخالفان گفته است که «اکنون وقت کنار کشیدن نیست».
این واکنش پس از آن انجام شده است که، «احمد معاذ الخطیب» رئیس ائتلاف معارضان خارج‌نشین سوریه امروز از عدم مشارکت در نشست دوستان سوریه در رم و لغو سفر به آمریکا و روسیه در اعتراض به آنچه سکوت بین‌المللی در مورد جرائمی که هر روزه و طی دو سال در سوریه اتفاق می‌افتد خواند، خبر داد.
انگلیس امروز ادامه مذاکرات میان قدرت‌های جهانی و مخالفان دولت سوریه را ضروری خوانده است.
یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته است: انگلیس برای ارائه پیشنهادی جدید به ائتلاف ملی سوریه در رم آماده شده است. ما به آن‌ها توصیه می‌کنیم که در تصمیم خود تجدید نظر کنند.
وی افزود: مشارکت ائتلاف مهم است و ما قویا از اعضا می‌خواهیم که در مباحث به تصویب حمایت‌های بیشتر از ائتلاف کمک کنند. ائتلاف به پیشرفت کمک می‌کند؛ این پیشرفت ساده حاصل نمی‌شود، اما الان زمان کنار کشیدن نیست.
انگلیس یکی از مهمترین حامیان مخالفان دولت سوریه به شمار می‌آید و تاکنون علاوه بر برگزاری جلسات متعدد حمایت از مخالفان در لندن، کمک‌های مالی گسترده‌ای را نیز در قالب کمک‌های بشردوستانه به این گروه‌ها انجام داده است.
کد مطلب: 23908
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *