۰
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۹

ریخت و پاش انتخاباتی با پول بیت‌المال حرام است

در رفت و آمد مجلسیان و مراجعین به ریاست جمهوری، دولت برای صرفه جویی و هزینه نکردن از بیت المال یک چای تلخ پیشتر به مهمانانش بیشتر نمی دهد، اما می بینیم که این ریخت و پاش ها انجام می شود!قرار است فقط مردم بار اجرای اقتصاد مقاومتی را به دوش بکشد و دولت فقط دستور آن را بدهد؟ مفهوم ولخرجی برای دولت و ملت تفاوتی ندارد و فقط شکل آن متفاوت است. در شرایطی که حتی در بستن بودجه هم صرفه جویی صورت می گیرد چنین هزینه هایی به صلاح نیست.
فردا: همایش ۳ هزاره نفره با عنوان سومین اجلاس ملی وحدت و انسجام جوانان که توسط معاونت اجرایی رییس جمهور برگزار شد با شائبه حرکت انتخاباتی دولت همراه بوده است. هزینه‌های گزاف برگزاری چنین همایشی در جزیره كیش كه با پول بیت المال و با عنوان همایش انتخاباتی جریان انحرافی شناخته می‌شود مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار گرفت.
قرار نیست فقط مردم بار اجرای اقتصاد مقاومتی را به دوش بکشد
حجت الاسلام رضا آشتیانی عراقی در گفتگو با «فردا» برگزاری چنین همایش هایی در شرایط فعلی را به ضرر اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: چنین اسراف هایی در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست. وضعیت اقتصادی کشور در دورانی را پشت سر می گذارد که نیازمند حمایت همه جانبه دولت، مسئولین و مردم است.
وی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری برای معیشیت مردم دستور می دهد و از دولت می خواهد که فکری به حال وضعیت معیشت مردم کند این بی توجهی ها از سوی دولت قابل قبول نیست و باید پاسخگو باشد. کسانی هستند که حتی ماهها نتوانسته اند با این گرانی ها یک کیلو گوشت بخرند آنوقت دولت همایش میلیاردی برگزار می کند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: قرار است فقط مردم بار اجرای اقتصاد مقاومتی را به دوش بکشد و دولت فقط دستور آن را بدهد؟ مفهوم ولخرجی برای دولت و ملت تفاوتی ندارد و فقط شکل آن متفاوت است. در شرایطی که حتی در بستن بودجه هم صرفه جویی صورت می گیرد چنین هزینه هایی به صلاح نیست.
وی تصریح کرد: ما نمی گوییم مسئولین همایش برگزار نکنند اما اصلا باید دید برگزاری چنین همایش هایی ضرورت دارد بعد اگر ضرورت داشت با حداقل امکانات برگزار شود. دولت باید به این فکر باشد که مردم توان فشار بیشتر اقتصادی را ندارند و فکری به حال سروسامان دادن معیشت مردم باشد نه ریخت و پاش های بی مورد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: اگر اثبات شود این هزینه ها از بیت المال بوده باید دید با چه اجازه ای برداشت شده است هزینه کردن از بیت المال مسئولیت سنگینی دارد و بهره شخصی از بیت المال حرام است.
آشتیانی در ادامه به مطایبه گفت: در رفت و آمد مجلسیان و مراجعین به ریاست جمهوری، دولت برای صرفه جویی و هزینه نکردن از بیت المال یک چای تلخ پیشتر به مهمانانش بیشتر نمی دهد، اما می بینیم که این ریخت و پاش ها انجام می شود!
وی در پایان گفت: اصرار مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و مردم بر این است که در این موقعیت حساس مسئولین حواسشان را جمع کنند تا از پیچ سخت اقتصادی عبور کنیم و اول از همه دولت باید سروسامانی به وضعیت اقتصادی اطرافیان خود و تصمیمات آنها بدهد.
با پول مردم و بیت المال نباید کار سیاسی کرد
محمد صالح جوکار یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «فردا» با انتقاد از عملکرد دولت در برگزاری چنین مراسم هایی گفت: در شرایط فعلی کشور که مشکل اقتصادی، مشکل اول کشور می باشد، اسراف و ریخت و پاش منطقی نیست و هیچ استدلالی نمی تواند آن را توجیه کند.
وی افزود: انتظار داریم مسئولین ما سرمشق باشند نه اینکه خودشان عاملی برای عدم رعایت قانون و نادیده گرفتن شرایط سخت باشند و مشکلات مردم را در جاهایی که صرف ندارد در نظر نگیرند.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: در آستانه انتخابات هستیم این نوع همایش ها هرگونه شائبه ای را می تواند ایجاد کند اما برداشت انتخاباتی از آن بیشتر است.
جوکار تاکید کرد: با پول مردم و بیت المال نباید کار سیاسی کرد. چنین همایش هایی چه ضرورتی دارد مگر در کشور اولویت های دیگر و مهم تر وجود ندارد که همایش کیش در نظر دولت از همه آنها مهم تر بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: وقتی شرایط به حدی سخت است که برای کمک به مردم عیدانه در نظر می گیریم معنایی ندارد که درگوشه ای از کشور هم اسراف و استفاده از بیت المال بدون حساب و کتاب داشته باشیم. ترویج این نوع فرهنگ قابل قبول نیست و شایسته مسئولین ما در نظام جمهوری اسلامی نیست.
کد مطلب: 24135
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *