۰
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۴

استقلال به صدر بازگشت

استقلال با وجود ده نفره بودن در یک نیمه با یک گل از سد تراکتورسازی گذشت تا با ۵۹ امتیاز همچنان در صدر جدول باقی بماند.
ایسنا: دیدار دو تیم استقلال و تراکتورسازی از هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید. تک گل این دیدار را جواد نکونام در دقیقه ۳۱ به ثمر رساند.
نیمه نخست این دیدار با برتری نسبی آبی‌پوشان همراه بود. با اینحال اولین خطر جدی بر روی دروازه را تیم تراکتور ایجاد کرد. در دقیقه سوم این دیدار کریمیان از اشتباه مدافعان تیم استقلال صاحب فرصت خوبی شد که شوت محکم این بازیکن به شکلی خطرناک از کنار دروازه‌ی مهدی رحمتی به اوت رفت.
در دقیقه پنجم این دیدار ارسال خوب بیک زاده می‌توانست خطرساز شود ولی مهدی ثابتی به خوبی با خروج از دروازه این توپ را در آغوش خود گرفت.
در دقیقه ۱۱ این دیدار بازهم فرصتی مناسب برای استقلال ایجاد شد، پاس مجتبی جباری به سیاوش اکبرپور در پشت محوطه فرصتی مناسب برای اکبرپور ایجاد کرد که شوت این بازیکن به سمت دروازه تراکتور با فاصله‌ای اندک به شکلی خطرناک از کنار دروازه تراکتور به اوت رفت. این در حالی بود که لوپز، بازیکن تیم تراکتور در همین زمان بر روی زمین به علت مصدومیت افتاده بود و بازیکنان تراکتور توقع داشتند تا بازیکنان استقلال توپ را به همین علت به اوت بزنند.
دیدار فوتبال تیم‌های استقلال و تراکتورسازی
در دقیقه ۱۶ این دیدار فرزاد حاتمی از فاصله‌ی حدودا ۲۵ متری یک ضربه محکم به سمت دروازه تراکتور زد که در بین راه آرش برهانی همین ضربه را با ضربه‌ای دیگر به سمت دروازه‌ی تراکتور زد که مهدی ثابتی با عکس العمل مناسب توپ را در اختیار گرفت.
در دقیقه ۱۹ خسرو حیدری به علت مصدومیت جایش را به جواد نکونام داد.
در دقیقه ۳۱ جواد نکونام موفق شد تا اولین گل این دیدار را به ثمر برساند. ارسال یک ضربه آزاد از جباری و دخالت برهانی، فرصت مناسبی برای نکونام ایجاد کرد که این بازیکن با یک ضربه توپ را به سمت دروازه تراکتور زد که بعد از برخورد توپ با تیرک عمودی دروازه این توپ درون دروازه‌ی تراکتور قرار گرفت تا حساب کار یک بر صفر به سود استقلال شود.
دیدار فوتبال تیم‌های استقلال و تراکتورسازی
در ادامه بازی پربرخوردی از سوی دو تیم دنبال شد و در دقیقه ۳۹ این دیدار آرش برهانی بعد از درگیری لفظی با بازیکن تراکتورسازی با سر به صورت این بازیکن زد و در ادامه این درگیری پای دهنوی را هم به میان کشید تا آرش برهانی به علت حرکت غیر ورزشی با کارت قرمز داور روبه‌رو شود. همچنین مظفری‌زاده دهنوی را در همین زمان با کارت زرد جریمه کرد. در ادامه سیاوش اکبرپور هم در دقیقه ۴۱ با کارت زرد داور جریمه شد تا نیمه نخست با همان تک گل نکونام به پایان برسد.
در نیمه دوم این دیدار بازی درگیرانه‌ای از سوی دو تیم دنبال شد.
در دقیقه ۵۵ این دیدار ابراهیمی با نفوذ از سمت راست استقلال موقعیت بسیار مناسبی را برای فلاویو لوپز ایجاد کرد که تلاش این بازیکن برای رسیدن به این توپ بی نتیجه بود و توپ از مقابل دروازه‌ی استقلال به صورت بسیار خطرناک گذشت.
دیدار فوتبال تیم‌های استقلال و تراکتورسازی
در دقیقه ۶۰ این دیدار دهنوی به علت مصدومیت جایش را جواد کاظمیان داد.
در ادامه بازی بسته‌ای از سوی بازیکنان استقلال ارائه شد. بازیکنان این تیم بیشتر تلاش داشتند تا توپ را در میانه‌های میدان نگاه دارند و همین امر موجب شد تا حادثه‌ی خاصی رخ ندهد.
در دقیقه ۶۸ این دیدار فرهاد مجیدی با تشویق تماشاگران استقلال بجای فرزاد حاتمی به میدان آمد.
در دقیقه ۷۱ این دیدار کریمیان از قوس محوطه جریمه استقلال ضربه سنگینی را به سمت دروازه استقلال زد که با واکنش دیدنی مهدی رحمتی این توپ وارد دروازه استقلال نشد.
در دقیقه ۷۳ این دیدار ارسال کرنر از سوی کاظمیان برای تراکتور سازی را سیدصالحی با ضربه سر به سمت دروازه استقلال زد که این ضربه بافاصله‌ای اندک از کنار دروازه استقلال به اوت رفت.
در دقیقه ۷۸ گیلسون سوارس بجای ابراهیمی برای تراکتورسازی به میدان آمد.
در دقیقه ۸۳ فرصت بسیار خوبی برای فلاویو لوپز ایجاد شد که ضربه این بازیکن در محوطه جریمه بافاصله‌ از بالای دروازه‌ی استقلال به اوت رفت.
دیدار فوتبال تیم‌های استقلال و تراکتورسازی
در دقیقه ۸۵ بازهم تراکتورسازی فرصت مناسبی برای به تساوی کشاندن این دیدار داشت که از دست رفت. مهاجم تیم تراکتورسازی در شرایطی تک به تک درون محوطه جریمه صاحب فرصت شد که ضربه این بازیکن را مهدی رحمتی با واکنشی مناسب دفع کرد.
در ادامه تلاش تراکتورسازی برای به تساوی کشاندن این دیدار بی نتیجه ماند و فشار این تیم را مدافعان استقلال به خوبی خنثی کردند تا این دیدار با همان تک گل جواد نکونام در دقیقه ۳۱ به سود استقلال به پایان برسد. استقلال با این برد با ۵۹ امتیاز بار دیگر در جایگاه نخست ایستاد و تراکتور با همان ۵۵ امتیاز با یک رده سقوط در جایگاه سوم ایستاد.
استقلال از زمان حضور تراکتور سازی در لیگ برتر (فصل ۸۸-۸۹) موفق به شکست این تیم در تهران نشده بود و ماحصل سه جدال این دو تیم در سالهای اخیر در تهران یک تساوی و دو پیروزی برای تراکتورسازی بوده است.
کد مطلب: 25234
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *