۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۶

ورود نماینده ویژه پادشاه عمان به بوشهر

سالم بن باعمر نماینده ویژه سلطان قابوس پادشاه عمان و عضو کابینه این کشور عصر شنبه وارد فرودگاه بوشهر شد و مورد استقبال معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر قرار گرفت.
مهر: نماینده ویژه سلطان قابوس در این سفر که چهار تن از استادان دانشگاه وی را همراهی می‌کند برای شرکت در سمينار توسعه مناسبات دانشگاه‌های بوشهر، بصره و مسقط که فردا و پس فردا در بوشهر برگزار می‌شود به این استان سفر کرده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: این سفر برای برگزاری سیمنار توسعه مناسبات دانشگاه‌های بوشهر، بصره و مسقط که در بوشهر برگزار می‌شود انجام پذیرفته و بغیر از استادان دانشگاه عمان و بصره، چند تن از استادان دانشگاه ترکیه و فرانسه در آن شرکت دارند.
محمد حسن پرآور گفت: امیدوارم این سمينار علمی، فرهنگی و تاریخی مایه خیر و برکت برای استان باشد چراکه درآن فرهنگ تاریخی و کهنی که داریم با انتقال به کشورهای منطقه و تبادل علمی فرهنگی آینده خوبی برای دانشگاه‌های این چند کشور رقم بزند.
بازخوانی تاریخ استان بوشهر در حوزه تجارت و صنعت
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز که در این سیمنار شرکت دارد گفت: اولین سمينار آن در بصره برگزار شد که توجه خاصی به سابقه تاریخی بصره و بوشهرو قدرت دریایی ایران در منطقه شد.
اسحاق صلاحی تاکید کرد: این سمینار که از فردا در بوشهر برگزار می‌شود شاهد بازخوانی تاریخ استان بوشهر در حوزه تجارت و صنعت و قدرت دریانوردی ایران در گذشته و نقش مسیر دریایی در رونق تجارت بین کشورها باشیم.
نماینده ویژه سلطان قابوس نیز با بیان اینکه این دومین سمیناری است که بین این کشورها برگرار می‌شود، گفت: اولین سمینار، در بصره برگزار شد و در مورد مسائل و مبادلات تاریخی بین دو شهر مسقط و بوشهر بحث و بررسی شد که موفقیت‌آمیز بود.
کد مطلب: 25340
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *