۰
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۶

استعفای قریب‌الوقوع دولت فتح

هبران جنبش فتح اعلام کرده بودند که عباس در جریان یازدهمین نشست شورای انقلابی جنبش فتح که چند روز پیش تشکیل شد به آنها گفته بود که «از دولت بیشتر از همه شما شاکی و خشمگین هستم... و بیشتر از این نمی‌خواهم چیزی بگویم، اما فقط سه روز صبر کنید.»
دولت موقت سلام فیاض در کرانه باختری امروز (سه‌شنبه) آخرین جلسه عادی خود را در شهر رام الله برگزار می‌کند و پس از آن استعفای خود را به محمود عباس تحویل خواهد داد.

 مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد: دولت موقت سلام فیاض در رام الله امروز آخرین جلسه‌اش را با حضور وزرای دولت برگزار می‌کند و پس از بازگشت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سفر خارجی، بلافاصله استعفای خود را تقدیم وی خواهد کرد.

این منابع اعلام کردند که در صورت موافقت عباس با استعفای دولت فیاض، جلسه فوق‌العاده برای اعلام این مساله تشکیل خواهد شد.

منابع مذکور خاطرنشان کردند که این تصمیم فیاض ناشی از خشم و نارضایتی محافل جنبش فتح و رهبران آن و نیز اخبار اخیر منتشر شده درباره نشست شورای انقلابی جنبش فتح است.

این منابع تاکید کردند که وضعیت به همین شکل کنونی باقی نخواهد ماند و یا باید "نبیل قسیس" وزیر دارایی برکنار شده دولت موقت رام الله بر سر کار خود بازگردد و یا سلام فیاض خود استعفا کند و در غیر این صورت، عباس باید وی را برکنار کند.

منابع مذکور درباره تشکیل دولت جدید نیز اعلام کردند که عباس تا زمان تشکیل دولت تکنوکرات به نخست وزیری خود، فیاض را مسئول اداره امور خواهد کرد و یا یک شخصیت مستقل را برای تشکیل دولت با حضور اکثریتی وزرای جنبش فتح و مشارکت دیگر گروه‌ها و حتی طرف‌های مستقل مامور می‌کند و احتمال دیگری هم که در این زمینه وجود دارد این است که وی تا زمان تشکیل دولت وفاق ملی به ریاست خود (عباس)، دولتی انتقالی به نخست وزیری یک شخصیت مستقل تشکیل دهد.

رهبران جنبش فتح اعلام کرده بودند که عباس در جریان یازدهمین نشست شورای انقلابی جنبش فتح که چند روز پیش تشکیل شد به آنها گفته بود که «از دولت بیشتر از همه شما شاکی و خشمگین هستم... و بیشتر از این نمی‌خواهم چیزی بگویم، اما فقط سه روز صبر کنید.»

این افراد خاطرنشان کرده‌اند که مخالفت فیاض با بازگشت قسیس به پست وزارت دارایی به منزله مخالفت وی با تصمیمات عباس بود.
کد مطلب: 27133
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *