۰
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۵

هیگل بمب‌گذاری‌های بوستون را «اقدام تروریستی» خواند

وزیر دفاع آمریکا به عنوان اولین مقام از دولت اوباما، بمب گذاری های صورت گرفته در شهر بوستون را اقدام تروریستی توصیف و تاکید کرد که عاملان این بمب گذاری ها محاکمه خواهند شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی امروز سه شنبه خود در ساختمان کنگره، دو بمب گذاری مرگباری که بعد از ظهر روز گذشته در خط پایان مسابقات دو ماراتن در شهر «بوستون» صورت گرفت را «اقدام بی رحمانه تروریستی» خواند و وعده داد تا عوامل مسئول این بمب گذاری ها را محاکمه کند.
بر اساس این خبر، هیگل اولین مقام از دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا محسوب می شود که به بمب گذاری های گزارش شده در بوستون که به مرگ ۳ و جراحت بیش از ۱۴۰ نفر منجر شده، به عنوان اقدامات تروریستی اشاره کرده است.
این در حالیست که رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در واکنش به بمب گذاری بوستون که اواخر روز دوشنبه در کاخ سفید ایراد کرد، هیچ اشاره ای به اقدامات تروریستی به عنوان دلیل احتمالی حادثه بوستون نداشت.
آسوشیتدپرس پرس نوشت که هیگل اعلام کرده است که هر گونه اقدامی که در آن مواد منفجره مورد استفاده قرار بگیرند، به عنوان اقدام تروریستی لحاظ می شوند.
وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنرانی های امروز خود در کمیته فرعی تخصیص بودجه دفاعی مجلس نمایندگان افزود که هنوز عامل بمب گذاری ها و انگیزه وی هنوز مشخص نیست و تحقیقات کاملی باید صورت بگیرد تا مشخص شود که آیا این بمب گذاری ها برنامه ریزی شده بودند و یا توسط یک گروه تروریستی خارجی و یا داخلی عملیاتی شده اند.
هیگل در ادامه اعلام کرد که فکر و دعای مسئولان پنتاگون همراه با مردم بوستون است.
در ادامه این خبر آمده است که «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا نیز بمب گذاری های بوستون را اقدام تروریستی توصیف کرده است.
بینر امروز سه شنبه با حضور در یک کنفرانس خبری در این باره به خبرنگاران اعلام کرده است که: شما می توانید این (بمب گذاری) را به روش های مختلفی توصیف کنید اما به نوعی اقدامی تروریستی بوده است و در شرایط فعلی اطلاعات کافی در دست نیست.
کد مطلب: 27665
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *