۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۱

اجرای رومئو و ژولیت در رام الله

دو گروه تئاتر از فلسطین و آلمان در مرکز تئاتر و سینمای رام‌الله نمایشنامه «رومئو و ژولیت» را به طور مشترک به روی صحنه بردند.
  بازیگران تئاتر فلسطین با همکاری هنرمندان آلمانی روز شنبه تئاتر «رومئو و ژولیت» را در مرکز تئاتر و سینمای «قصبه» در رام الله به روی صحنه بردند.

پس از این اجرا،‌ «جرج ابراهیم»، مدیرکل این مرکز در گفت‌وگو با رویترز گفت: این نمایش توسط هنرآموزان مرکز فرهنگی رام‌الله به روی صحنه رفت. پیشتر نیز این گروه در جشنواره بین‌المللی شکسپیر که توسط دانشگاه فولک فانگ آلمان برگزار شد، اجرا داشته‌اند.

وی افزود: ما هر سال تلاش می‌کنیم یکی از نمایشنامه‌های شکسپیر را در مرکز تئاتر و سینمای رام‌الله با حضور تمامی کشورهای شرکت کننده به روی صحنه ببریم. در این طرح هر کشوری کار خود را به طور جداگانه و با زبان اصلی خود ارائه خواهد داد.

دو گروه تئاتر از فلسطین و آلمان روز پنجشنبه به طور جداگانه در این مرکز اجرا داشتند و پس از آن در روز شنبه نمایش مشترک این دو گروه با حضور ۲۰ بازیگر اجرا شد.

«غازی زغبانی» از تونس کارگردانی گروه تئاتر فلسطین را برعهده داشت. زغبانی پیش از اجرا گفت: این کار هنری با رویکردی جدید به نمایشنامه شکسپیر انسان امروزی را خیلی دقیق‌تر و عمیق‌تر از پیش مورد بررسی قرار دهد و مخاطب را به صلح و دوستی و دوری از نفرت فرا می‌خواند.
کد مطلب: 28710
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *