۰
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۲

دولت ژاپن قصد راه‌اندازی مجدد راکتورهای هسته‌ ای را دارد

یک روزنامه ژاپنی گزارش داد که حزب لیبرال دموکرات حاکم ژاپن قصد دارد در اعلام سیاست‌هایش راه‌اندازی مجدد راکتورهای هسته‌یی این کشور پس از تایید ایمنی‌شان را در دستور کار خود قرار دهد.
به گزارش ایسنا، روزنامه ژاپنی نیکی با استناد به پیش‌نویس سندی برای انتخابات مجلس اعیان ژاپن در ماه ژوییه آماده می‌شود، گزارش داد: راکتورهای هسته‌یی که طبق استانداردهای ایمنی نهاد نظارت هسته‌یی ژاپن عمل می‌کنند تحت مسوولیت دولت فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در طول انتخابات مجلس عوام ژاپن در ماه دسامبر، حزب لیبرال دموکرات در زمینه موضعش پیرامون استفاده از انرژی هسته‌یی برای توسعه اقتصاد ژاپن با حزب دموکرات این کشور اختلاف نظر داشت.
در حالی که حزب دموکرات ژاپن ترجیح می‌داد انرژی هسته‌یی تا سال ۲۰۳۰ کنار بگذارد حزب لیبرال دموکرات خواستار مناظره بیش‌تر پیش از تصمیم‌گیری درباره منابع انرژی ژاپن بود.
به دنبال حادثه هسته‌یی نیروگاه هسته‌یی فوکوشیما دایچی که در ماه مارس سال ۲۰۱۱ در نتیجه زمین لرزه و سونامی اتفاق افتاد نگرانی‌ها درباره ایمنی نیروگاه‌های هسته‌یی در ژاپن شدت گرفت. راکتورهایی که پس از آن برای بررسی‌های دوره‌یی تعطیل شدند به دلیل ترس دولت‌های محلی از اعتراض ساکنان شهرهای میزبان این راکتورها مجددا راه‌اندازی نشدند و به این ترتیب در حال حاضر تنها دو راکتور از ۵۰ راکتور هسته‌یی ژاپن فعال است.
تصمیم دولت ژاپن برای راه‌اندازی مجدد راکتورهای هسته‌یی در صورت تایید شدن ایمنی آن‌ها در حالی گرفته می‌شود که مخالفت‌های عمومی با تداوم به کارگیری انرژی هسته‌یی در ژاپن هم‌چنان ادامه دارد.
کد مطلب: 29786
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *