۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۷

مراسم گراميداشت روز جهاني قدس در سوريه برگزار شد

مراسم وِیژه گرامیداشت روز جهانی قدس با حضور انبوه مردم روزه دار در مصلای امام خمینی (ره) واقع در مجاورت حرم مطهر حضرت زینب (س) در جنوب شهر دمشق برگزار شد.
 در این مراسم که پس از برگزاری مراسم نماز جمعه برگزار شد، جمع زیادی از نمازگزاران شرکت کننده با در دست داشتن پلاکاردهائی در حمایت از قدس شریف وفلسطین اشغالی، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و همچنین قدس را آزاد خواهیم کرد، سر دادند.
شرکت کنندگان در این مراسم همچنین شعارهایی درباره ضرورت اتحاد مسلمانان برای آزادسازی فلسطین اشغالی و قدس شریف سردادند و تاکید کردند مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین اشغالی و بازگشت بیت المقدس به آغوش امت اسلامی است.
برپایه این گزارش، نماینده مقام معظم رهبری در این کشور در خطبه نماز جمعه با اشاره به اهمیت بسیج همه امکانات و نیروهای امت اسلامی برای آزادسازی قدس شریف گفت سوریه در یک سال گذشته شاهد توطئه استکبار حهانی است، چرا که حامی خط مقاومت است و حاضر به زد و بند درباره فلسطین نیست.
آیت الله سید مجتبی حسینی در ادامه افزود، هیچکس حق ندارد حقوق مردم فلسطین را به بهانه های حل و فصل منازعات شش دهه در فلسطین اشغالی و وعده های واهی به مردم فلسطین، به دشمن صهیونیستی واگذار کند.
وی با اشاره به ندای حضرت امام خمینی (ره) دایر بر اعلام روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد، فلسطین به همت رزمندگان مقاومت شاگردان واقعی مکتب حضرت امام خمینی آزاد خواهد شد، همان رزمندگانی که در جنوب لبنان و نوار غزه حماسه آفریدند و شوکت دشمن صهیونیستی را شکستند.
برپایه این گزارش، نذیر حلبی یکی از شرکت کنندگان در این مراسم به خبرنگار ما گفت فراخوان حضرت امام خمینی (ره) برای احیای روز جهانی قدس در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان ، فراخوانی برای مقاومت در برابر صهیونیستهاست، مسلمانان با لیبک گفتن به ندای امام امت، اقتدار و پایبندیشان را به مسئله آزادسازی فلسطین به منصه ظهور می گذارند.
شیخ علی حامد یکی دیگر از شرکت کنندگان تصریح کرد امام خمینی (ره) با اعلام روز جهانی قدس درصدد زنده نگهداشتن آرمان فلسطین و بیان جایگاه قدس برای مسلمانان برآمد که تنها با آزادسازی قدس شریف کرامت، استقلال و عزت مسلمانان محقق خواهد شد.
وی نسبت به ادامه توطئه های غربیها علیه منطقه هشدارداد و گفت حوادث ۱۷ ماه گذشته سوریه، توطئه غربی ها برای ضربه زدن به محور مقاومت است؛ محوری که به دشمن فهماند که آنها جایی در منطقه ما ندارند و باید از این منطقه خارج شوند.
کد مطلب: 3291
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *