۰
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۲
یک وکيل اسرائيلي اظهار داشت:

غيرقانوني بودن شهرکهاي ساخته شده در کرانه باختري

وکیل و نویسنده اسرائیلی در گفتگو با راشاتودی تاکید کرد بر اساس حکم دادگاه عالی اسرائیل شهرکهای ساخته شده در کرانه باختری غیرقانونی هستند.
به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، تالیا ساسون درباره غیر قانونی بودن شهرکهای اسرائیلی در کرانه باختری گفت بر اساس احکام و نظرات دادگاه عالی اسرائیل که در چهل و پنج سال گذشته صادر شده ، قانون بین المللی بر کرانه باختری حاکم است از این رو شهرکهای یهودی نشین ساخته شده در اراضی اشغالی غیرقانونی است. اما متاسفانه کمیته موسوم به کمیته لوی اعلام کرد که قوانین بین المللی درباره کرانه باختری اعمال نمی شود. در واقع بر اساس احکام دادگاه عالی اسرائیل، اسرائیل هیچ حاکمیتی بر کرانه باختری ندارد و اشغال این منطقه، موقتی است و فقط تا زمانی که توافق صلح حاصل شود می تواند ادامه پیدا کند. قوانینی که در این منطقه اعمال می شود باید مطابق قوانین بین المللی ، احکام دادگاه لاهه و کنوانسیون چهارم ژنو باشد. بر اساس این مقررات ارتش اسرائیل در کرانه باختری مسئول محافظت از فلسطینیان و امنیت منطقه است.
این وکیل و نویسنده اسرائیلی افزود: اگر اسرائیل بخواهد دموکراسی داشته باشد باید بخش عمده ای از شهرکهای یهودی نشین را در کرانه باختری برچیند و بر اساس پیمان صلح با فلسطینیان در مقابل بقیه شهرکها به فلسطینیان زمین بدهد. پیمان صلح نیز باید بر اساس مرزهای سال هزار و نهصد و شصت و هفت باشد. این کار بسیار به نفع اسرائیل است زیرا ادامه اشغال کرانه باختری به زیان اسرائیل است.
این نویسنده گفت: اسرائیل نباید پول خود را برای ساخت شهرکهای غیر قانونی در کرانه باختری هدر کند بلکه باید این پول را برای حل مشکلات داخلی استفاده کند.
کد مطلب: 3618
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *