۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۰

تقدیر از جاسبی با تدبیر هاشمی رفسنجانی

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اعلام كرد: با تدبير آیت الله هاشمي رفسنجاني اين توفيق حاصل شد تا از خدمات جاسبي تقدير به عمل آيد.
تقدیر از جاسبی با تدبیر هاشمی رفسنجانی
حميد ميرزاده در اجلاس شصت و هشتم دانشگاه آزاد اسلامي كه هم اكنون در واحد علوم و تحقيقات آغاز به كار كرده است، گفت: اينك ما ميراث دار امانت بزرگ و گران سنگي هستيم كه بزرگترين سرمايه ملي انقلاب است.

وي ادامه داد: با تدبير آیت الله هاشمي رفسنجاني اين توفيق حاصل شد تا از خدمات جاسبي تقدير به عمل آيد. با پايمردي و صلابت جاسبي دانشگاه آزاد به اينجا رسيده است.

وي گفت: شوراهاي راهبردي دانشگاه آزاد با خرد جمعي و مشورت تشكيل شدند، همچنين شوراهاي فرهنگي و پژوهشي تشكيل شده اند. هم اكنون ۵۶ هزار هيأت علمي با دانشگاه آزاد همكاري مي كنند.

به گفته رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، يك ميليون و ششصد و سي و شش هزار نفر در اين دانشگاه تحصيل مي كنند. سرانه اين دانشگاه نزديك به سه ميليون و ۳۷۰ هزار تومان است. دانشگاه آزاد به ازاي هر دانشجو ۹۰۰ هزار تومان هزينه پرداخت مي كند.

وی افزود: همچنین ۴۴هزار و ۸۶۶ميليارد ريال درآمد و ۵۵ هزار ميليارد ريال هزينه اين دانشگاه اعلام شده است.

میرزاده اظهار داشت: نسبت كل هزينه به دانشجو سه ميليون و ۳۷۰ هزار تومان است و در سال ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجوي دكتري در اين دانشگاه جذب مي شوند يعني ۵ درصد از تقاضاهاي دكتري در اين دانشگاه پذيرفته مي شوند.

وي ادامه داد: در اين دانشگاه ۱۴۰ هزار دانشجوي كارشناسي ارشد جذب مي شوند كه كل جذب۲۹درصد كل كشور در اين مقطع است.

به گفته حميد ميرزاده، نسبت استاد به دانشجو در اين دانشگاه يك به ۵۵ است.

وي درباره برنامه هاي دانشگاه آزاد،‌اظهار داشت: همكاري با دولت تدبير و اميد، تنفر و دوري از جريانهاي سياسي، اعتدال اخلاق و معنويت همراه با توسعه علمي،مشاركت در حل مشكلات اقتصادي كشور و برطرف كردن نيازهاي جامعه، تلاش براي حذف شهريه از دوش خانواده ها، جايگزيني صداقت به جاي تزوير و دروغ، از مهمترين برنامه هاي دانشگاه آزاد در اين دوره است.

وي تاكيد كرد: دانشگاه آزاد تا سال آينده نسبت به پذيرش دانشجو به صورت مجازي اقدام مي كند.

رئيس دانشگاه آزاد همچنين از جذب دانشجوي خارجي و زمينه سازي براي آن در آينده اي نزديك خبر داد.

ميرزاده در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به اقدامات معاونت برنامه ريزي اين دانشگاه، اظهار داشت: در برنامه ۵ ساله معاونت برنامه ريزي، توجه به نقشه جامع علمي كشور و بهبود ارتقاي اعضاي هيأت علمي در دستور كار قرار دارد.

رئيس دانشگاه آزاد همچنين از همكاري اين دانشگاه با سازمانهاي جهاني در آينده اي نزديك و پوشش بيمه اي تمام دانشجويان همچنين سالم سازي روند نقل و انتقال دانشجويان اين دانشگاه خبر داد.

ميرزاده در ادامه سخنراني خود بر تجميع حسابهاي مالي و حفاظت از حق الناس همچنين توجه به رفاه كاركنان تاكيد كرد.
کد مطلب: 37401
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *