۰
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۳

پوتین به غرب هشدار داد

مسكو - 'ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در جلسه شورای امنیت این كشور به غرب نسبت به اقدام علیه سوریه بدون تصمیم شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد.
به نقل از ایرنا به نقل از اظهارات 'دمیتری پسكوف' سخنگوی رییس جمهوری روسیه، پوتین روز جمعه در دیدار با اعضای شورای امنیت روسیه خاطرنشان كرد: هر گونه تلاش برای اقدام خارج از چارچوب تصمیمات شورای امنیت در باره سوریه غیرموثر خواهد بود و اعتبار این سازمان بین المللی را مخدوش می كند.

روسیه و چین امروز قطعنامه پیشنهادی فرانسه ، انگلیس و آمریكا در باره سوریه را در شورای امنیت وتو كردند.

پوتین در نشست با اعضای شورای امنیت روسیه، وضعیت پیرامون سوریه را با توجه به وتوی قطعنامه پیشنهادی غرب از طرف روسیه و چین مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفت: اعضای شورای امنیت روسیه در این نشست تلاش برخی كشورهای غربی برای ارتباط دادن تشدید تنش ها در سوریه با مواضع روسیه در باره این كشور را بی مورد و غیرقابل قبول خواندند.

'سوزان رایس' نماینده دائمی آمریكا در سازمان ملل، امروز پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی غرب توسط روسیه و چین گفت: واشنگتن به مذاكره با كشورهای غیر عضو شورای امنیت در باره مساله سوریه ادامه خواهد داد.

روسیه بر خلاف آمریكا و همپیمانان غربی این كشور كه از مسایل سوریه برای اعمال فشار و حتی تغییر حكومت این كشور سوء استفاده می كنند، سعی می كند این مسایل از طریق گفت و گو و تعامل گروه های سوری حل و فصل شود.
کد مطلب: 400
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *