۰
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۸

احمدی مقدم: مردم باید احساس کنند اقتدار پلیس برای تبهکاران است

اين مقام ارشد انتظامي، کار براي خدا به صورت مخلصانه، ايثارگرانه، شبانه روزي، بدون انقطاع و خستگي ناپذير براي آرامش و امنيت مردم را شالوده و اساس فعاليت هاي ناجا عنوان کرد. نيروي انتظامي علاوه بر حفظ، ارتقاء امنيت و انتظام، مسئول استقرار آرامش در جامعه است و از سوي ديگر نيز بايد مقتدر باشد.
احمدی مقدم: مردم باید احساس کنند اقتدار پلیس برای تبهکاران است
سردار " اسماعيل احمدي مقدم" درباره علت نامگذاري شعار هفته نيروي انتظامي، اظهارداشت: هفته ناجا، هر سال معمولاً با شعاري به عنوان محور فعاليت هاي اين هفته آغاز مي شود، طبيعتاً اين شعار مربوط به يک هفته نيست بلکه شالوده عمل و سياست هاي اقدام اين نيرو، حداقل در همان سال به شمار مي آيد که در همان مسير حرکت مي کنيم و از سوي ديگر بايد اهداف و برنامه هاي خاص ناجا را نيز تعقيب کنيم.

به گزارش فریادگر؛ وي، "پليس، تلاش جهادي، کارآمدي، اقتدار" را شعار هفته ناجا امسال اعلام کرد و درباره "تلاش جهادي"، گفت: جهاد، يک مفهوم ارزشي و مقدس است که نمي تواند کلماتي نظير کوشش، فعاليت، سخت کوشي و... جاي آن را بگيرد؛ اين جهاد در ادبيات ارزشي و اسلامي ما ضمن اينکه عنصر کوشش، جهد و خستگي ناپذيري در آن است، اخلاص و براي خدا بودن نيز بايد در درون آن کاملاً مستتر باشد.

به گفته فرمانده ناجا، تلاش جهادي، حرکتي خالصانه براي رضاي خدا، فداکاري و از خودگذشتگي براي امنيت مردم است که از عناصر اصلي تلاش جهادي به شمار مي آيد.

احمدي مقدم افزود: با توجه به فعاليت و ماموريت هاي ناجا که همواره با ريسک، خطر و حتي از دست دادن جان همراه است، در سال ۱۳۸۹ مقام معظم رهبري (مدظله العالي) فعاليت کارکنان اين نيرو را "مجاهدت في سبيل الله عنوان کردند که اين براي نيروي انتظامي يک افتخار بزرگ محسوب مي شود؛ علاوه بر افتخار جهت نائل شدن به کسب اين لقب، بايد در اين مسير تلاش، کوشش و جهاد خود را نيز تقويت کنيم.

اين مقام ارشد انتظامي، کار براي خدا به صورت مخلصانه، ايثارگرانه، شبانه روزي، بدون انقطاع و خستگي ناپذير براي آرامش و امنيت مردم را شالوده و اساس فعاليت هاي ناجا عنوان کرد. نيروي انتظامي علاوه بر حفظ، ارتقاء امنيت و انتظام، مسئول استقرار آرامش در جامعه است و از سوي ديگر نيز بايد مقتدر باشد.

احمدی مقدم با اشاره به عنصر "اقتدار"، گفت: در اين عنصر، توانايي نهفته است که مي تواند با متجاوزان، تبهکاران و زورمندان با قدرت برخورد کند؛ از سوي ديگر، ناجا در مواجهه با مشکلات، چالش ها و دور کردن خطرات از جامعه بايد داراي عنصر "کارآمدي" باشد که طبيعتاً حفظ آن در شرايط فعلي دنيا بسيار سخت است.

وي به تحول و پيشرفت ابزار، فنون و دانش هاي جديد، اشاره کرد و افزود: مجرمان و تبهکاران از فنون، ظرفيت و بسترهاي جديد خصوصاً در عرصه فناوري به سرعت استفاده مي کنند و پليس در عرصه هاي مختلف نظير برقراري امنيت و نيز دفاع از امنيت مردم و همچنين خدمات انتظامي با وسعت بسيار مانند صدور گذرنامه، گواهينامه، شماره گذاري خودرو و خدمات متنوع و متعدد ديگر بايد به روز، جديد و برخوردار از تکنولوژي هاي روز دنيا باشد که اين کار نيز انجام مي شود.

اين مقام ارشد انتظامي، اساس حيات هر نظام و سازماني را در گرو کارآمدي عنوان کرد و افزود: اين عنصر مي تواند اعتماد و رضايت در آحاد جامعه ايجاد کند، در صورتي که اقتدار فاقد عنصر کارآمدي باشد مطمئناً شکننده خواهد بود که مي تواند به ضد خود تبديل شده و سازمان را با مشکلات عديده اي مواجه کند.

وي افزود: در عنصر کارآمدي، بهره گيري از پيشرفت هاي علمي، ابزار و تکنولوژي هاي جديد و آموزش و نيز ارتقاء سطح حرفه اي کارکنان که بتوانند از عهده ماموريت هاي جديد به خوبي بر آيند، خصوصاً توانمندي هاي آنها در عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي يک ضرورت اجتناب ناپذير است.

احمدي مقدم به "قدرت اقناع پليس" در جامعه اشاره کرد و گفت: بايد مردم احساس کنند که اقتدار ناجا براي تبهکاران و مخالفان قانون و رحمت و محبت آن متوجه جامعه است.

فرمانده ناجا با اعلام اينکه عناصر کارآمدي و اقتدار از موضوعات اساسي سال ۹۳ است که کليه رده هاي نيروي انتظامي آن را با قاطعيت تعقيب مي کنند، گفت: روش مديريت براي دستيابي به اين هدف، مديريت جهادي است که امسال رهبر معظم انقلاب در شعار سال با عنوان" عزم ملي و مديريت جهادي در عرصه اقتصاد و فرهنگ" مطرح کردند.

وي به نقش مستقيم و غير مستقيم ناجا در حوزه هاي اقتصاد و فرهنگ و نيز حمايت از دستگاه هاي فرهنگي تاکيد کرد و افزود: جلب مشارکت هاي مردمي و افزايش آگاهي جامعه در مواجهه با مجرمان و دفاع از امنيت خود از جمله اقدامات فرهنگي براي تسهيل ماموريت هاي ناجا به شمار مي آيد.

احمدي مقدم به فعاليت هاي اقتصادي ناجا در راستاي ارتقاء سطح معيشت کارکنان اشاره کرد و افزود: پليس همچنين با همه سازمان ها و دستگاه هاي اقتصادي در امر مبارزه با فساد مشارکت دارد، طبيعتاً ما نيز در قالب شعار سال تلاش مي کنيم که مقتدر تر و کارآمدتر براي دفاع از امنيت اقتصادي و فرهنگي جامعه وارد عمل شويم.



منبع: پايگاه خبري پليس
کد مطلب: 41229
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *