۰
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲

گزارش ويژه: سرنوشت محبوبترين تيم تاريخ

اواسط دهه 90 ميلادي، نسلي از بازيکنان گرد هم آمدند که از نظر مردم، بهترين تيم تاريخ فوتبال ايران را تشکيل دادند. ماحصل تلاش اين تيم، عنوان سومي جام ملتهاي سال 1996 و صعود رويايي به جام جهاني 1998 بود.
گزارش ويژه: سرنوشت محبوبترين تيم تاريخ
آن تیم با هدایت محمد مایلی کهن، بهترین تیم جام ملتهای ۱۹۹۶ بود اما با ناداوری و در عیت شایستگی به عنوان سوم این مسابقات دست یافت. بعدها استخوانبندی همین تیم ، صعود به جام جهانی ۱۹۹۸ را برای ایران رقم زد. در آستانه جام ملتهای آسیای ۲۰۱۵، عکسی خاطره انگیز از آن تیم ذهن مان را به سمت بازیکنانش منحرف می کند. بازیکنانی که موقعیت فعلی شان می تواند خاطره آنها را برای قدیمی ترها زنده کند.



از راست به چپ

فرشاد فلاحت زاده: بعد از حضور در فوتبال ساحلی، سرپرستی در سایپا، مربیگری در گهر درود و سرمربیگری شهرداری اراک در لیگ دو حالا دوران استراحت را سپری می کند.

محمد خاکپور: سالها دور از فوتبال بود. فقط یک مقطع کوتاه در فولاد و استیل آذین مربیگری کرد. حالا خاکپور که در آن جام یکی از کاپیتان های تیم ملی بود سرمربی تیم المپیک است.

علی دایی: بعد از جدایی از پرسپولیس، چند ماهی است که بیشتر به کارهای تجاری اش می رسد تا فوتبال. دایی در این ماههای اخیر، جواهرآلات و البته رستوران هایی را افتتاح کرده است.

حمید استیلی: انتقال راه آهن به دادستانی باعث شد تا دوران حضور استیلی روی نیمکت این تیم به یک فصل نرسد. استیلی حالا استراحت می کند تا پیشنهاد جدیدی به دستش برسد.

علیرضا منصوریان: در مورد او می گفتند مربی بزرگی نمی شود اما در ساختار منظم نفت تهران جا افتاده و نتایجی خیره کننده کسب کرده است. از او به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری استقلال در فصل بعد یاد می شود.

کریم باقری: آخرین پست فوتبالی او ، حضور روی نیمکت پرسپولیس به عنوان دستیار علی دایی است. او این فصل اما فعالیتی آنچنانی نداشته و تمرکزش را بیشتر گذاشته روی خرید پرسپولیس!

مهرداد میناوند: او بعد از مدتها وارد فوتبال شد و به عنوان مربی کارش را در کادر فنی خونه به خوهنه بابل آغاز کرد. میناوند در این تیم لیگ دویی دستیار مرتضی کرمانی مقام شده است.

علی میرزا استواری: سه سال قبل دستیار فرشاد فلاحت زاده در داماش تهران پارسه فعلی بود. بعد به یکباره به دنیای بازیگری برگشت و فصل قبل به عنوان بازیکن تیم شهاب مرودشت در لیگ برتر استان فارس بازی می کرد.

مهدی مهدوی کیا: آخرین سمت او در فوتبال ، مدیریت فنی تیم جوانان ایران بود که البته بعد از حذف در مسابقات قهرمانی آسیا، عطای حضور در این تیم را به لقایش بخشید و بعد از آن دیگر در فوتبال حاضر نشد.

خداداد عزیزی: بارها مدیر فنی و سرمربی ابومسلم، پیام و پدیده شده اما حالا و بعد از مدتها دوری از فوتبال به عنوان سرمربی، به تبریز رفته تا هدایت شهرداری در لیگ یک را به عهده بگیرد.
کد مطلب: 43995
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *