۰
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۵

رویترز: روحانی به تندروهایی پاسخ داد که با تلاش‌های وی برای خروج از دوران سوء‌مدیریت احمدی‌نژاد مخالفند

حسن روحانی در سخنانی روز یکشنبه خواستار پایان انزوای بین المللی ایران برای نجات اقتصاد ضربه خورده از تحریم‌ها شد.
رویترز: روحانی به تندروهایی پاسخ داد که با تلاش‌های وی برای خروج از دوران سوء‌مدیریت احمدی‌نژاد مخالفند
خبرگزاری رویترز به بازتاب سخنان روز گذشته حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در کنفرانس اقتصادی پرداخت و نوشت: این درخواست روحانی که در جمع بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ اقتصاددان گفته شد به نظر می‌رسد در انتقاد به تندروهای مطرح شد که با تلاش های وی برای خروج ایران از سال‌ها مدیریت ضعیف اقتصادی از سوی دولت پیشین ایران به ریاست محمود احمدی نژاد مخالفت می‌کنند.

روحانی در این باره گفت: اقتصاد ما تا زمانی که در انحصار (دولت) باشد، رونق نخواهد داشت. اقتصاد باید از انحصار خارج شود و وارد رقابت شود.

روحانی گفت: اقتصاد باید حدس و گمان های شخصی خارج شود، باید شفاف باشد، همه مردم باید از آمار آگاه باشند. اگر بتوانیم شفافیت را به اقتصادمان بیاوریم میتوانیم با فساد مقابله کنیم.

رویترز در ادامه این گزارش می نویسد: روحانی که یک سیاستمدار عملگرا است و در انتخابات سال ۲۰۱۳ انتخاب شد متعهد شده است تا بن بست بر سر پرونده مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های جهانی را حل کند و به تحریم های اقتصادی پایان دهد. وی در این باره نیز گفت که خواستار آن است که برخی از اصلاحات اقتصادی بوسیله رفراندوم تصویب برسد، چرا که با مخالفت پارلمان ایران که اکثریت آن را نمایندگان اصولگرا در اختیار دارند، مواجه شده است.

سایت روزنامه بلومبرگ نیز در گزارشی درباره سخنان روز گذشته روحانی با انتخاب تیتر «روحانی به ایرانیان گفت که اقتصاد با انزوای کشور رشد نخواهد کر» نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، کسی که دولت‌اش تلاش می کند تحریم های اقتصادی بین المللی علیه ایران کنار گذاشته شود گفت که کشور نمیتواند تا زمانی که در انزوا قرار دارد به یک اقتصاد قابل قبول برسد.

بلومبرگ در این باره در ادامه می نویسد: روحانی دولت ایران را پس از هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در اختیار گرفت، زمانی که سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم های گسترده ای را بر سر برنامه هسته ای ایران علیه این کشور اعمال کردند.

احمدی نژاد در آن زمان گفته بود که محدودیت ها در زمینه تکنولوژی و مالی به ایران کمک خواهد کرد تا بیشتر خودکفا شود.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 44040
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *