۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۸

جواد لاريجاني: پيشرفت هاي هسته اي ايران به نفع ملت‌هاست

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت:‌ پیشرفت های ایران در فناوری صلح آمیز هسته ای به نفع ملت‌ها به ویژه ملت‌های منطقه است.
 محمد جواد لاریجانی در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز، فردا افزود: این خدمتی بی‌نظیر است که به همه ملت‌های منطقه هدیه می‌شود زیرا ایران پیشرفت‌های علمی و فناوری را تنها در انحصار خود نمی‌داند و به فکر خدمت به بشر است.
لاریجانی گفت: البته سیاستمداران نظام لیبرال دموکراسی غرب فلج شدن کشورها را بر اثر فشار بر آنها نوعی آرزو تلقی می‌کنند در حالی که از نظر اسلام و جمهوری اسلامی ایران باید همه کشورها در حوزه های گوناگون مفید برای بشر رشد و پیشرفت ‌داشته باشند و از همین منظر کسانی که به فکر فلج کردن دیگر کشورها هستند باید به لحاظ روانی به پزشک مراجعه کنند.
وی همچنین به ضرورت اقتصاد مقاومتی به ویژه در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: چنین اقتصادی مبتنی بر مبانی نظری دقیق می‌تواند موتور محرکی برای خروج کشورهای نم از سیطره دلار باشد.
جواد لاریجانی در ادامه برگزاری اجلاس غیرمتعهدها را در تهران نشانه قدرتمندی و جایگاه بالای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل دانست و گفت: این نیز که دبیرکل سازمان ملل و یا برخی دیگر سخنان متفاوت در اجلاس طرح کنند نشانه عظمت و بزرگی ایران است زیرا ما دنیایی می‌خواهیم که همه بتوانند نظر خود را بیان کنند نه اینکه سخن و بیان عقیده در انحصار برخی قدرت‌های زورگو و ظالم به ویژه در رسانه‌ها باشد.
وی گفت:‌ این اجلاس اقدام دیپلماتیک شجاعانه، داهیانه و بسیار دقیقی است که آثار خود را مدت‌های طولانی خواهد گذاشت.
کد مطلب: 4943
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *