۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۱

مصر و حماس درباره طرح‌های امنیتی توافق کردند

برخی منابع مصری و فلسطینی از گفت‌وگوهای امنیتی بین حماس و مسئولان مصری به منظور پرهیز از تکرار حادثه رفح خبر دادند.
روزنامه سعودی «الحیات» امروز نوشت که مصر و حماس طی گفت‌وگوهای امنیتی طرح‌هایی را به منظور پرهیز از تکرار حوادث یا حملات مشابه حادثه رفح که علیه نیروهای امنیتی مصر رخ داد، تدوین کردند.

این روزنامه به نقل از یک مسئول مصری نوشت که هیئت حماس متشکل از «احمد الجعبری» از رهبران بارز گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس ، «ایمن طه» مشاور امنیتی نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین و «موسی ابومرزوق» معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش به قاهره سفر کرده بود.

بر اساس این گزارش، این گفت‌وگوهای امنیتی تمایل دو طرف برای مقابله با هر گونه تلاش برای ضربه زدن به روابط دو طرف را نشان داد.

این مسئول مصری تصریح کرد که سفر هیئت حماس در راستای توافق دو طرف مصر و حماس برای تشکیل یک کمیته امنیتی مشترک به منظور پیگیری تحقیقات مربوط به حادثه رفح و تلاش برای تداوم فعالیت این کمیته در آینده در چارچوب همکاری دو طرف است.

در جریان دیدارهای هیئت فلسطینی با مسئولان مصری مسائل زیادی از جمله حمله علیه نیروهای امنیتی مصری و تونل‌های موجود در منطقه مرزی بین رفح مصر و فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

اوایل ماه جاری میلادی در جریان حمله یک گروه مسلح به نیروهای امنیتی مصر در شهر رفح واقع در شمال صحرای سینا ۱۶ نیروی امنیتی مصر کشته و ۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند که به دنبال این حادثه نیروهای مشترک ارتش و پلیس مصر اقدام به پاکسازی منطقه از افراد مسلح کردند.
کد مطلب: 4995
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *