۰
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۶

روسیه میزبان بازی‌های اروپایی ۲۰۱۹

روسیه در صورت حل و فصل مشکلات مربوط به دوپینگ، میزبان بازی‌های اروپایی ۲۰۱۹ خواهد شد.
روسیه در صورت حل و فصل مشکلات مربوط به دوپینگ، میزبان بازی‌های اروپایی ۲۰۱۹ خواهد شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از Inside the games، این بازی‌ها قرار است به صورت مشترک بین سوچی و کازان برگزار شود. کمیته‌ المپیک اروپا گفته بیانیه رسمی در این باره صادر خواهد کرد. بازی‌های اروپایی برای اولین بار امسال در باکو برگزار شد.

روسیه بعد از گزارش‌های اخیر وادا درباره دوپینگ سیستماتیک در این کشور از سوی فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی محروم شد و احتمال دارد د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران این کشور نتوانند در المپیک ریو شرکت کنند.

بازی‌های قهرمانی اروپای امسال در باکو ۱.۴ میلیون تماشاگر از ۱۴۵ کشور دنیا داشت. روسیه هنوز بهترین گزینه کمیته‌ المپیک اروپا برای برگزاری بازی‌های اروپای ۲۰۱۹ است.

رییس کمیته‌ المپیک اروپا در این باره گفت: بازی‌ها چهار سال دیگر برگزار می‌شوند تا آن زمان روسیه پتانسیل‌ داشتن یک سیستم ضد دوپینگ قوی و جدید را دارد. معتقدم که روسیه می‌تواند در آینده پیش‌رو در این زمینه خوب عمل کند و فعال باشد.

کمیته‌ المپیک روسیه به دنبال میزبانی برای بازی‌های اروپایی ۲۰۱۹ است. هلند قرار بود میزبان این بازی‌ها باشد، اما از این میزبانی کناره‌گیری کرد.

الکساندر ژرکف، رییس کمیته‌ کمیته ملی المپیک روسیه در صحبت‌های خود متعهد شد که مشکلات مربوط به دوپینگ را برطرف کند. او در این باره گفت: بازی‌های اروپایی بعدی می‌توانند جذاب‌تر باشند. برای موفقیت در گرفتن میزبانی باید با فدراسیون‌ها به توافق برسیم.

ژوکف برای بحث درباره این مساله با باخ نیز دیدار داشت تا اطمینان دهد که تحریم ARAF به زودی برداشته می‌شود.
کد مطلب: 53266
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *