۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۴
وزير دفاع:

مسير تحقيقاتي ايران بدرستي طي مي‌شود

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به حضور پرشمار استان‌هاي كشور در سومين جشنواره و نمايشگاه ملي علم تا عمل گفت: اكثر طرح‌هاي حاضر در اين نمايشگاه نسبت به نمايشگاه قبلي تجاري شده و پس از دريافت استانداردهاي لازم به بازار راه يافته‌اند.
سردار احمد وحيدي اظهار كرد: سومين جشنواره و نمايشگاه ملي علم تا عمل مانند نمايشگاه‌هاي قبلي نشان از رشد سريع علم و فناوري در كشور و بالندگي نخبگان و متخصصان دارد و اين گوياي آن است كه مسير تحقيقاتي كشور به درستي طي مي‌شود.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر با توجه به برگزاري موفق نمايشگاه‌هاي اختراعات و ارائه دستاوردهاي علمي و فناوري ايران به خصوص جشنواره و نمايشگاه ملي علم تا عمل، يك محصول تحقيقاتي مي‌تواند بهتر تجاري سازي شده و پس از دريافت استانداردهاي لازم به مرحله صادرات هم برسد؛ همان گونه كه در حال حاضر تعداد زيادي از طرح‌هاي توليدي توسط محققان كشور به مرحله صادرات رسيده و مصارف گسترده داخلي و خارجي دارند.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تصريح كرد: انتخاب نام علم تا عمل براي اين نمايشگاه بسيار پر معني است؛ چرا كه اين نمايشگاه توانسته دانش‌هاي فني را كه به توليدات و محصولات خوبي منجر شده‌اند به نمايش بگذارد و اين امر نشان دهنده‌ي آن است كه ايران با سرعت به سمت قله‌هاي مورد هدف در علم و دانش حركت مي‌كند.

سردار وحيدي با بيان اين كه اكثر فناوران و نوآوران حاضر در سومين جشنواره و نمايشگاه ملي علم تا عمل را جوانان تشكيل مي‌دهند، گفت: شايد حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد ارائه دهندگان طرح‌هاي اين نمايشگاه جوانان كشور باشند. اين موضوع جاي خرسندي بسيار دارد و نشان مي‌دهد همين جوانان دستاوردهاي بزرگتري را در آينده براي كشور به ارمغان مي‌آورند.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به تفاوت سومين جشنواره و نمايشگاه ملي علم تا عمل با جشنواره‌ي سال گذشته گفت: تنوع ارائه‌ي طرح‌ها، تجاري‌سازي اكثر محصولات و ارتقاي پروژه‌ها از جمله تفاوت‌هاي سومين جشنواره و نمايشگاه ملي علم تا عمل با دوره‌هاي قبلي است.

سردار وحيدي خاطرنشان كرد: دستاوردهاي ايرانيان نه فقط براي ساخت و توسعه‌ي كشور بلكه براي توسعه‌ي بسياري از كشورهايي كه فاقد اين فناوري‌ها هستند مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

وي افزود: همان گونه كه مقام معظم رهبري، دهه جاري را دهه پيشرفت و عدالت نامگذاري كرده‌اند، متخصصان ايراني هم پيشرفت در حوزه‌ي علم و فناوري را به خوبي به نمايش گذاشته‌اند و اين نويدبخش رشد، توسعه، پيشرفت و عدالت براي ملت ايران است.
کد مطلب: 5741
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *