۱
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۰
نطق مصطفی کواکبیان در صحن علنی مجلس:

تا مساله فساد حل نشود، این وطن وطن نشود

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران روز چهارشنبه در نطق میان دستور خود تصریح کرد: تا زمانی که معضل فساد در کشور حل نشود، این وطن، وطن نمی‌شود.
تا مساله فساد حل نشود، این وطن وطن نشود
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران روز چهارشنبه در نطق میان دستور خود تصریح کرد: تا زمانی که معضل فساد در کشور حل نشود، این وطن، وطن نمی‌شود.
به گزارش خبری فریادگر، مشروح نطق این نماینده تهران به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله. قال الله الحکیم فی محکم کتابه الکریم ان الله لم یک مغیرا نعمه انعمها حتی یغیروا ما بانفسهم
در این هفت دقیقه هفت نکته کوتاه را به استحضار ملت شریف ایران می‌رسانیم؛
1-‌ ظریفی از نمایندگان محاسبه کرده بود مجموعه یک دوره چهارساله 126 میلیون ثانیه می‌شود که به مثابه موجودی دفترچه پس‌انداز هر یک از نمایندگان محترم 126 میلیون تومان می‌شود. عزیزان همکار 85 روز از عمر مجلس گذشت یعنی حدود هفت میلیون و سیصد و چهل و چهار هزار تومان را هزینه کرده‌ایم باید محاسبه کنیم چقدر از این سرمایه را به نفع مردم صرف‌ نموده‌ایم.
2- مجلس در راس امور است؛ این هم وصیت امام راحل است و هم توصیه مقام معظم رهبری. ما در زمینه قانونگذاری مشکل چندانی نداریم اما متاسفانه ده‌ها قانون مصوب مجالس گذشته و حتی برخی از اصول قانون اساسی گرد و خاک می‌خورد. قانون رفع موانع تولید، قانون بهبود رتبه کسب و کار و قانون خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 . در آستانه تنظیم برنامه ششم هستیم؛ باید ببینیم آیا صرفا قانون‌نویسی با الفاظ زیبا حلال مشکلات عدیده جامعه است یا نظارت بر نحوه اجرای آن؟ راستی در پنج برنامه قبلی تا چه میزانی به اهداف والای مردم دست یافته‌ایم؟ آیا براساس سند چشم‌انداز تا 8 سال دیگر به کشور اول منطقه و 10 کشور برتر جهان خواهیم رسید؟ اگر نه قطعا ما مجلسیان مقصر اصلی در این زمینه‌ایم؟
3- فساد در کشور بلای خانمان‌سوز بدتر از اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی و حتی زمینه‌ساز آن است. بی‌شک در این کشور اگر فساد حل نشود این وطن، وطن نشود. خجالت‌آور است که ما از لحاظ درجه شفافیت کشور رتبه 130 جهان را به خود اختصاص دهیم آیا نمی‌توانیم با برنامه‌ریزی دقیق حداقل در پایان برنامه ششم به رتبه 10 کشور اول جهان برسیم.
4- خصولتی‌ها نقش اول فساد در بدنه اجرایی کشور را دارند چاره‌ای بیندیشیم «الاشتغال و ما الاشتغال و ما ادراک ما الاشتغال». ما به مردم وعده دادیم در همین سال مشکل لشکر بیکاران را حل کنیم یا حداقل مشکل فارغ‌التحصیلان و تحصیلکرده‌های بیکار را به نوعی درمان نماییم. من از همکاران دو فراکسیون اصلی مجلس یعنی فراکسیون ولایت و امید تقاضامندم قبل از هر طرحی باید طرح ایجاد اشتغال و خروج از رکود اقتصادی را با دو فوریت در مجلس تصویب کنیم. به خدا قسم ده‌ها مراجعه‌کننده به دفتر ما گفتند ما حاضریم یارانه نگیریم اما فرزندان ما حداقل در جایی مشغول باشند.
5- مشکلات مردم شریف تهران، اسلامشهر، شهر ری، شمیرانات و پردیس و زیر پوست این حوزه انتخابیه بسیار بسیار بیشتر از آن است که تاکنون گفته شده است. من از رئیس‌جمهور محترم می‌خواهم حتما می‌خواهم که نشست شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران هرچه سریع‌تر تشکیل شده تا زمینه اجرای قانون امکان‌سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور را فراهم سازد.
6- به عنوان عضو هیات رئیس فراکسیون امید بر این باورم که مردم تهران در انتخابات مجلس دهم ثابت کردند که اصلاحات معتقد به نظام و ولایت فقیه و اصلاحات پایبند به خط نورانی امام خمینی(ره) همچنان زنده و بالنده است ولذا اگر در مجلس دهم در این سه ماه نتوانسته‌ایم به اهداف و آرمان‌های مردم شریف حوزه انتخابیه خود دست یابیم با همه وجود تلاش خواهیم کرد در آینده جبران خواهیم کرد و با انسجام تشکیلاتی و به خصوص تقویت تحزب در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها درخشش بهتری داشته باشیم.
7- و اما نکته آخر هفته دولت است ضمن تقدیر و تشکر از دولتمردان دولت تدبیر و امید می‌گویم که ما باید حرمت همه خادمان گذشته و دولتمردان همچون شهید رجایی و باهنر را نگه داریم. شهید رجایی بر این باور بود که باید هرازچندگاهی اتاق دفتر کار خودش را خودش نظافت کند تا به همه ما تعلیم دهد که ساده‌زیستی ملاک است و باید تشریفات را دور انداخت. در پایان شعری را به همین مناسبت تقدیم می‌کنم:
بی‌حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست
باور کنید پاسخ آیینه سنگ نیست
سوگند می‌خورم به مرام پرندگان
در عرف ما سزای پریدن تفنگ نیست
با برگ گل نوشته به دیوار باغ ما
وقتی بیا که حوصله غنچه تنگ نیست
در کارگاه رنگرزان دیار ما
رنگی برای پوشش آثار ننگ نیست
از بردگی مقام بلالی گرفته‌اند
در مکتبی که عزت انسان به رنگ نیست
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.
کد مطلب: 60157
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *