۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۲

گروه هاي مخالف ساحل عاج گفتگوي مستقيم ميان احزاب را خوستار شدند

جناح مخالف ساحل عاج که به لوران باگبو، رئیس جمهور سابق این کشور نزدیک است، روز دوشنبه گفتگوی مستقیم میان احزاب این کشور را خواستار شد.
پنج تشکل کوچک وفادار به باگبو که در قالب « اتحاد جنبش ها برای پیشرفت » گرد آمده اند، بعد از آغاز مجدد تنش ها در ساحل عاج در هفته های اخیر، به منظور خارج کردن کشور از « درگیری های خشونت آمیز » کندی در گفتگوهای سیاسی را که به ابتکار دولت آغاز شده است، محکوم کردند.
کاربان آپیا، رئیس اتحاد جنبش ها برای پیشرفت در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد « برای خارج کردن ساحل عاج از فرو رفتن در خشونت ها که مهلکه ای واقعی است، باید این گفتگوها از سر گرفته شود ».
کاربان آپیا که در ماه آوریل از تبعید بازگشته است و حزب وی با مقامات ساحل عاج روابط خوبی دارد، اعلام کرد « باید مذکرات مستقیم میان نیروهای سیاسی را آغاز کرد. احزاب سیاسی هستند که به این خشونت ها دامن می زنند و همان ها هستند که می توانند این خشونت را متوقف کنند ».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابیجان، این تقاضا در حالی مطرح می شود که شارل کونان بانی، نخست وزیر سابق و رئیس کمیسیون گفتگو، حقیقت و آشتی ملی در پایان ماه اوت الحسن واتارا، رئیس جمهور ساحل عاج را به دست زدن به ابتکارهایی جهت از سرگیری گفتگو و رایزنی با احزاب سیاسی ترغیب کرده بود.
کد مطلب: 6338
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *