۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۳
سخنگوي كاخ سفيد:

ايران در آستانه توليد يك سلاح هسته اي قرار ندارد

سخنگوي كاخ سفيد تاكيد كرد كه هنوز زمان و فضا براي دنبال كردن يك راه‌حل ديپلماتيك براي موضوع هسته‌يي ايران وجود دارد.
 جي كارني، سخنگوي كاخ سفيد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاراني كه سوار بر هواپيما همراه باراك اوباما، رييس‌جمهور آمريكا از واشنگتن به لاس‌وگاس سفر مي‌كردند با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته‌يي ايران گفت كه ايران در حال حاضر در آستانه توليد يك سلاح هسته‌يي قرار ندارد و اگر قرار باشد براي چنين كاري اقدام كند آمريكا متوجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري هند، كارني گفت كه اوباما بارها تاكيد كرده است كه زمان و فضا براي به دست آوردن يك راه‌حل ديپلماتيك براي اين موضوع از طريق تحريم‌ها و ابزارهاي ديگر و نيز ديپلماسي وجود دارد.

سخنگوي كاخ سفيد گفت: ما قابليت نظارت بر برنامه هسته‌يي ايران را داريم و مي‌دانيم كه آن‌ها در حال حاضر در آستانه توليد سلاح قرار ندارند.

او گفت كه اوباما تاكيد دارد كه پنجره فرصت‌ها براي حل ديپلماتيك اين موضوع تا ابد باز نخواهد ماند.

وي گفت: تلاش‌هاي ما براي اعمال تحريم عليه ايران و منزوي كردن تهران هم‌چنان ادامه دارد.

كارني در پاسخ به سوالي گفت كه رژيم صهيونيستي حق دفاع از خود را دارد.

سخنگوي كاخ سفيد گفت: رييس‌جمهور آمريكا به امنيت اسراييل متعهد است. در جايي كه به مسائل اطلاعاتي و نظامي مربوط مي‌شود ما رابطه عميق و بي‌سابقه‌اي با اسراييل تحت دولت فعلي آن داريم و در تلاش براي تحقق امنيت اسراييل به آن‌ها كمك بسياري كرده‌ايم و به اين كار ادامه خواهيم داد.

كارني علاوه بر آن تكرار كرد كه در سفر بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به نيويورك كه براي شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل صورت مي‌گيرد هيچ گونه ملاقاتي بين نتانياهو و اوباما انجام نخواهد شد كه دليل آن تفاوت بين برنامه‌هاي آن‌هاست.
کد مطلب: 6707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *