۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۵
فرماندار اهر خبر داد؛

اتمام عملیات آواربرداری ۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی زلزله‌زده اهر

فرماندار اهر از اتمام آواربرداری برای ساخت بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی زلزله‌زده این شهرستان خبر داد.
 رضا صدیقی بعدازظهر امروز در جمع مردم اهر اظهار کرد: با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی و ستادهای معین اردبیل، همدان و زنجان با بسیج تمام ماشین‌آلات عملیات آواربرداری اماکن مسکونی باقیمانده نیز تا آخر هفته آینده به اتمام می‌سد.

وی افزود: هم‌اکنون پی‌کنی ساخت یک هزار و ۱۲۵ واحد به اتمام رسیده است و فنداسیون ۳۸۸ واحد مسکونی آرماتوربندی و بیش از ۱۲۰ واحد بتن‌ریزی شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر افزود: اسکلت‌بندی ۵۷ واحد به اتمام رسیده و چند واحد نیز در مرحله اجرای تیرچه بلوک، بتن و دیوارچینی است.

فرماندار اهر گفت: به منظور اسکان موقت نیز برای پیش‌بینی سرمای زودرس ساخت سکوهای آنها در کارگاه‌های ایجاد شده در شهرستان اهر به اتمام رسیده است و به محض ورود کانکس‌ها، در صورت نیاز جدی به اسکان موقت در این کانکس‌ها اسکان می‌یابند.

*خسارت به ۴ هزار واحد مسکونی شهری در اهر

وی، همچنین در خصوص ارائه تسهیلات به بازسازی اماکن مسکونی شهری نیز گفت: بیش از ۴ هزار واحد مسکونی خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد دیده‌اند که در این راستا با هماهنگی ستاد معین تهران و شهرداری ضمن تشکیل پرونده و ارائه پروانه رایگان به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند تا بتوان در مدت زمان باقیمانده عملیات بازسازی و احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده را محقق کرد.

وی ادامه داد: برای واحدهای مسکونی ۳۰ تا ۶۰ درصد ۳ میلیون تومان وام و یک میلیون بلاعوض و کمتر از ۳۰ درصد ۱.۵ میلیون وام و ۵۰۰ هزار تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.
کد مطلب: 6801
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *