۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۵

آمريکا تعدادي از شهروندان خود را از تونس خارج کرد

چند منبع روز دوشنبه اعلام کردند از زمان حمله معترضان مسلمان به سفارت آمریکا در تونس که چهار کشته بر جای گذاشت ، حدود یکصد نفر از شهروندان آمریکا از این کشور تخلیه شده اند.
منبعی دیپلماتیک اعلام کرد :« اتباع آمریکا روز یکشنبه از تونس خارج شدند.» در عین حال این منبع اعلام نکرد چه تعداد از آمریکایی ها تونس را ترک کرده اند.
منبعی امنیتی اعلام کرد یکصد آمریکایی از جمله مقامات آمریکایی و آمریکایی های مقیم تونس با پرواز هواپیمایی تونس ، از این کشور خارج شدند.
اعتراض ها به فیلمی ضد اسلامی در پایگاه اینترنتی یوتیوب نخست روز سه شنبه در مصر و لیبی آغاز شد و افراد مسلح با حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنعازی سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر را کشتند.
تظاهرات سپس به سایر کشورهای اسلامی در سراسر جهان گسترش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس ، در پی اعتراض های خشونت بار ضد آمریکایی در سفارتخانه های آمریکا در سودان و تونس که در مجموع شش نفر کشته شدند ، آمریکا دستور داد کارکنان دیپلماتیک غیر ضروری و بستگان آنها این دو کشور را ترک کنند.
وزارت امور خارجه آمریکا نیز به شهروندان خود هشدار داد همه سفرهای خود را به تونس لغو کنند و از آمریکایی هایی که هنوز در تونس حضور دارند خواست با در پیش گرفتن جانب احتیاط از هر گونه تظاهراتی دوری کنند.»
کد مطلب: 7280
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *