۰
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۰

استفاده از آبهای ژرف را بررسی می‌کنیم

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در جلسه دیروز ستاد اقتصاد مقاومتی، وزارت نیرو همچنان روی استفاده از آبهای ژرف مصرّ بود، گفت: تا زمانی که بررسی‌ها در خصوص استفاده از آبهای ژرف نهایی و قطعی نشود نظری در این خصوص نمی‌دهیم.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در جلسه دیروز ستاد اقتصاد مقاومتی، وزارت نیرو همچنان روی استفاده از آبهای ژرف مصرّ بود، گفت: تا زمانی که بررسی‌ها در خصوص استفاده از آبهای ژرف نهایی و قطعی نشود نظری در این خصوص نمی‌دهیم.
به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزیر نیرو با تأکید براینکه وزارت نیرو جزو بهترین مجموعه‌ها است و وزیر سابق نیرو در دوره خاصی مسئولیت این وزارت را برعهده داشت، گفت: در دوره‌ای که چیت‌چیان وزیر نیرو بود اتفاقات سخت زیادی رخ داد و در برخی استان‌ها بارش برف باعث خاموشی برق شد.
وی افزود: شاید سخت‌ترین و تلخ‌ترین اتفاقی که هم وزارت نیرو و هم ما را اذیت کرد بحث ریزگردهای خوزستان بود. بنابراین در آن دوره تلاش‌های زیادی شد تا درد مردم در این استان تسکین داده شود.
جهانگیری با اشاره به اینکه وزیری به پشتکاری چیت‌چیان ندیده‌ است، گفت: زمانی که اعلام مهاب قدس به آستان قدس رضوی داده شده است و به چیت‌چیان وزیر سابق نیرو گفتم که چه فرقی می‌کند مهاب قدس در اختیار دولت و یا آستان قدس باشد.
وی تأکید کرد: اما وزیر سابق نیرو مقام معظم رهبری، دولت و قوه قضاییه را با خود همراه کرده تا او را کمک کنند مهاب قدس مجدداً‌ به وزارت نیرو بازگردد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: در آن دوره تصور می‌کردم که این تغییر و تحولات و رفتن مهاب قدس به آستان قدس رضوی 12 میلیارد تومان بوده است در حالی که امروز متوجه شدم این اموال 20 هزار میلیارد تومان بوده است که چیت‌چیان تلاش می‌کند این میزان از اموال را به وزارت نیرو بازگرداند.
جهانگیری ادامه داد: در شروع دولت یازدهم دولت از وزارت نیرو به عنوان هدفمندی یارانه‌ها سالانه 3600 میلیارد تومان یارانه دریافت و در بین مردم توزیع می‌کرد. سؤال ما این است این چه نظام تصمیم‌گیری است که آب و برق با فاصله زیادی از قیمت تمام شده به فروش می‌رسد و سالانه وزارت نیرو 3600 میلیارد تومان نیز باید در قالب هدفمندی یارانه‌ها به دولت پرداخت کند. (در حال حاضر وزارت نیرو از پرداخت 3600 میلیارد تومان در قالب هدفمندی معاف است)
وی با تأکید براینکه باید از حضور بخش خصوصی در صنعت برق حمایت و از آنها قدردانی کنیم، گفت: باید موانع حضور بخش خصوصی در صنعت برق را برطرف کنیم هرچند که می‌دانیم در حال حاضر بخش خصوصی از وزارت نیرو طلبکار است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه بخش آب حساسیت ویژه‌ای دارد، گفت: ایران کشوری خشک و میانگین بارش‌‌های آن بسیار پایین است بنابراین باید از آب موجود حفاظت کنیم و آن را برای آیندگان حفظ کنیم پس رسالت وزارت نیرو این است که بداند از این منابع آب چگونه بهینه مصرف کند.
جهانگیری گفت: در جلسه دیروز ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو روی استفاده از منابع آب ژرف همچنان مصر بود اما باید اذعان کنیم تا زمانی که بررسی‌ها قطعی نشود در این خصوص نظری نخواهیم داد.
وی تأکید کرد:  اردکانیان وزیر جدید نیرو به دلیل اینکه متخصص آب است می‌تواند در بخش آب کمک زیادی کند.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: اقتصاد آب و برق دو موضوع کلیدی است و باید به این نقطه برسیم که اقتصاد آب و برق را باید مدیریت کنیم و اگر راهکار خوبی پیدا کنیم می‌توانیم از این مشکل عبور کنیم.
کد مطلب: 76262
برچسب ها: اسحاق جهانگیری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *