۰
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۴

۵۰ مورد اخلال هوايي در زمان برگزاري اجلاس تهران

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء از بيش از ۵۰ مورد اخلال هوايي در جريان برگزاري اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران خبر داد.
امير سرتيپ ستاد فرزاد اسماعيلي كه در مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس در صحن علني مجلس سخن مي‌گفت، اظهار كرد: در طول برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد بيش از ۵۰ مورد اخلال هوايي و هواپيماهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي را شاهد بوديم كه قصد تقرب به مرزهاي جمهوري اسلامي ايران را داشتند.

وي همچنين خواستار تشريح تهديدات هوايي و فضايي در جلسات كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شد و گفت: قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياي ارتش به عنوان متولي اصلي دفاع از آسمان جمهوري اسلامي با پراكندگي بيش از سه هزار نقطه به عنوان يكي از اركان اصلي تامين امنيت و به تعبير فرماندهي معظم كل قوا، اولويت اول نيروهاي مسلح و خط مقدم دفاع از كشور است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء اضافه كرد: لازم است به منظور تشريح تهديدات هوا فضايي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي و ارائه راهكارهاي دفاعي به وكلاي ملت و ايجاد هماهنگي و انسجام بيش از پيش اركان نظام، مسئولان اين قرارگاه حسب مورد در جلسات كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حضور يابند.

اسماعيلي با تاكيد بر لزوم دستيابي كشور به استقلال نظامي، ادامه داد: مجموعه‌ي دفاعي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بخصوص شبكه پدافند هوايي كشور به دليل نيات خبيثانه استكبار جهاني، رفتارهاي دوگانه و تبعيض‌آميز ابرقدرت‌ها، اعمال تحريم عليه كشورمان و عدم وجود صداقت در گفتار و رفتار برخي كشورها ناگزير به استقلال نظامي است و اين استقلال تنها در سايه‌ي پشتيباني و حمايت‌هاي مستمر كليه‌ي مبادي كشوري و لشكري از نيروهاي متخصص بومي و تقويت زيرساخت‌هاي دفاعي در راستاي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري به دست خواهد آمد.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.
کد مطلب: 8026
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *