۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۴
وزیر خارجه آلمان:

طرح کوفی عنان جایگزینی ندارد

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که هیچ طرح جایگزینی برای طرح «کوفی عنان»، فرستاده سابق سازمان در امور سوریه نیست.
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: وزیر امور خارجه آلمان پس از دیدار و گفت‌وگو با «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که هیچ جایگزینی برای طرح «کوفی عنان» درباره سوریه وجود ندارد.

سخنان وزیر خارجه آلمان در حالی ایراد می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل امروز، دوشنبه برای بحث و بررسی آخرین تحولات سوریه جلسه‌ای با حضور اخضر ابراهیمی برگزار کرد.

اعضای شورای امنیت در این جلسه که در حاشیه شصت و هفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، در جریان گزارش اخضر ابراهیمی درباره تحولات سوریه و نتایج دیدارهایش از چند کشور خاورمیانه قرار گرفتند.

در این جلسه «نبیل العربی»، رئیس اتحادیه عرب و برخی مقامات بین المللی نیز حضور داشتند.

منابع خبری اعلام کردند که این جلسه هنوز ادامه دارد و قرار است، رئیس دوره‌ای شورای امنیت و اخضر ابراهیمی در یک کنفرانس خبری در پایان این جلسه شرکت کنند و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهند.

این درحالی است که اخضر ابراهیمی روز گذشته با «بان کی‌مون»،‌ دبیرکل سازمان ملل ملاقات کرد و نتایج گفت‌وگو و دیدارهایش با رهبران معارض سوری و مقامات این کشور را به اطلاع وی رساند و بر ضرورت یافتن یک راه‌حل فوری برای توقف خشونت‌ها در سوریه تاکید کرد.
کد مطلب: 8199
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *