۰
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳

"علاوی" به دیدار "بارزانی" رفت

رئیس ائتلاف «الوطنیه» عراق که در انتخابات اخیر، 21 کرسی کسب کرده است به دیدار رئیس حزب دموکرات کردستان رفت.
رئیس ائتلاف «الوطنیه» عراق که در انتخابات اخیر، 21 کرسی کسب کرده است به دیدار رئیس حزب دموکرات کردستان رفت.
به گزارش فارس، دفتر ریاست حزب دموکرات کردستان طی بیانیه‌ای که در پایگاه خبری «موازین نیوز» منتشر شد، اعلام کرد که ایاد علاوی با سفر به اربیل به دیدار مسعود بارزانی در گردشگاه «صلاح‌الدین» رفت.
در این دیدار درباره نتایج انتخابات پارلمانی و پرونده تشکیل دولت آینده عراق و روابط اربیل و بغداد در مرحله آتی و همپیمانی‌های سیاسی فرا رو رایزنی شد.
بارزانی شنبه همچنین ابراز امیدواری کرده بود که در روابط میان بغداد و اربیل در پی اعلام نتایج انتخابات، تحولی رو دهد. (جزئیات بیشتر)
انتخابات پارلمانی عراق 12 می برگزار شد و پس از اعلام نتایج نهایی؛ حزب مسعود بارزانی، ۲۵ کرسی (پس از اعلام نتایج سه نماینده اقلیت نیز به ائتلاف دموکرات کردستان پیوستند تا کرسی‌های این ائتلاف به 28 افزایش یابد) و ائتلاف علاوی، ۲۱ کرسی کسب کرد.
بر اساس قانون اساسی عراق، نخست‌وزیر عراق باید از جانب فراکسیون اکثریت معرفی سپس انتخاب می‌شود و دو سوم آراء نمایندگان را برای انتخاب، نیاز دارد. به همین دلیل نوع ائتلاف‌ پس از برگزاری انتخابات، از اهمیت زیادی برخوردار است و بازار گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره ساختار فراکسیون اکثریت داغ است.
کد مطلب: 87105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *