۰
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۳

تأمین امنیت اقیانوس هند توسط ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به تنهایی می‌تواند امنیت اقیانوس هند را در برابر دزدان دریایی تامین کند، گفت: حضور آمریکا و انباشت سلاح، اصلی‌ترین عامل ایجاد ناامنی در منطقه خاورمیانه است.
احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره اظهارات اخیر امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مبنی به اینکه توانایی نظامی ایران به حدی است که به تنهایی می‌تواند امنیت اقیانوس هند را در برابر دزدان دریایی تامین کند، گفت: بدیهی است که امنیت آبهای منطقه باید به وسیله کشورهای منطقه تامین شود و ایران به عنوان یک قدرت نظامی، توانایی انجام این کار را دارد.
نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران و شیروان چرداول با بیان اینکه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای حفظ حکومت خود دست به دامن آمریکایی‌ها شده اند، ‌گفت: امنیت یک کشور را مردم آن کشور تامین می‌کنند اما از آنجایی که حکام دیکتاتور منطقه جایگاهی نزد ملت‌های خود ندارند،‌ چاره‌ای ندارند که تن به خواسته‌های آمریکا دهند تا حکومتشان پابرجا باقی بماند.
وی با تاکید بر اینکه انباشت سلاح در منطقه با خود ناامنی به ارمغان می‌آورد، گفت: آمریکا نیز از این فرصت استفاده می‌کند و با القای ایران هراسی در منطقه، سلاح‌های خود را به این کشورها می‌فروشد.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه اتحاد کشورهای منطقه با آمریکا در برابر قدرت نظامی ایران اثری ندارد،‌ تصریح کرد: ایران در زمان دفاع مقدس نشان داد که می‌تواند در برابر قدرت‌هایی که از دیکتاتور عراقی حمایت می‌کردند، پیروز شود. در زمان حاضر نیز ایران با دستیابی به پیچیده ترین تجهیزات نظامی و انجام مانورهای گسترده نظامی، غیر قابل شکست است.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در پشت پرده تمام تنش‌های منطقه‌ای قرار دارد، تاکید کرد: صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند که کشورهای منطقه را به جان یکدیگر بیاندازند و خود از فضای به وجود آمده حداکثر استفاده را بکنند.
شوهانی با یادآوری برگزاری مانور مشترک آمریکا در خلیج فارس که با بهانه آمادگی برای حفظ امنیت صادرات نفت از تنگه هرمز برگزار شد، گفت: در حالی که عنوان می‌شد که ۳۰ کشور آمریکا را در این مانور همراهی خواهند کرد، در عمل دیدیم که تنها شش کشور با آمریکا همراه شدند و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در محاسبات خود از شرایط منطقه دچار اشتباه شده اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به حکام کشورهای منطقه متذکر شد: همانطور که وابستگی مبارک به آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث دوام حکومتش در مصر نشد، هیچ حاکمی نمی‌تواند بدون حمایت مردمش به کار خود ادامه دهد. آمریکا تا زمانی که منافعش تامین شود از حکومت‌ها حمایت می‌کند و زمانی که احساس کند،‌ منافعش تامین نمی‌شود، پشت هر کسی را خالی می‌کند
کد مطلب: 9004
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *