۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۶

ابراز تاسف آیت الله هاشمی از افراطي‌گري و مديريت برخي افراد تندرو و ناكارآمد

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، نخبگان و فرهيختگان دانشگاهي در كنار دو قشر مديران و روحانيت اصيل را هدف كيد و دشمني مغرضان و قدرت‌طلبان منحرف خواند و گفت: وضع كنوني جامعه، تا حدود زيادي ناشي از انزواي ناخواسته نخبگان كارآمد كشور است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها، نخبگان و سرمايه‌هاي كشور اعم از دانشگاهي و غيردانشگاهي را سرمايه‌هاي اساسي و اصلي پيشرفت و توسعه كشور خواند و با ابراز تأسف از «افراطي‌گري و مديريت برخي افراد تندرو و ناكارآمد» گفت: پس از پيروزي انقلاب به تدريج بنيان‌هاي خوبي به لحاظ انساني و مادي در كشور شكل گرفت و در عين كمبود سرمايه و امكانات، توليد و اقتصاد احيا و خودكفايي قابل قبولي محقق شد.

وي نخبگان و فرهيختگان دانشگاهي در كنار دو قشر مديران و روحانيت اصيل را هدف كيد و دشمني مغرضان و قدرت‌طلبان منحرف خواند و تصريح كرد: اگرچه افراطيون و باندبازان نتوانستند دلسوزان كشور اعم از مديران كارآمد و علماي دلسوز و نيز دانشگاهيان فرهيخته را نابود كنند، اما آنان را متفرق و خانه‌نشين كردند و وضع كنوني جامعه، تا حدود زيادي ناشي از انزواي ناخواسته نخبگان كارآمد كشور است.

عضو مجلس خبرگان «جرأت و شهامت پذيرش اشتباه و اصلاح ناكارآمدي‌ها را قدم اول اصلاح امور و برگشت به مسير درست» خواند و گفت: در كنار بيان افتخارات بزرگ نظام اسلامي، بايد برخي كوتاهي‌ها هم به مردم گفته شود و از آنان مدد بجوييم تا با اتحاد و همدلي و حضور فعال همه دلسوزن و وفاداران به انقلاب و نظام اسلامي، مشاركت ملي را افزايش دهند.

وي افزود: تنها با حضور و مشاركت فعال همه اقشار مردم است كه توطئه‌هاي داخلي و خارجي خنثي و راه پيشرفت و توسعه كشور هموار خواهد شد.

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به پرسش گروه‌ها، افراد و اقشار گوناگون كشور در ديدارهاي متعدد در مورد انتخابات رياست جمهوري، به وجود و حضور افراد پرانرژي، توانمند، خوش‌فكر و كارآمد براي اداره كشور در ميان نيروهاي موجود و دلسوز كشور اشاره و تصريح كرد: مهمتر از تعيين شخصي لايق براي مديريت اجرايي كشور، اصلاح روندهاي مديريتي و تضمين مسير صحيح انتخاب و مشاركت و حضور فعال مردم در تعيين سرنوشت خود ضروري است و در اين راه من نيز در حد توان از هيچ كمكي دريغ نخواهم داشت.

وي «وحدت ملي» را نه به معناي ادغام نيروها و سهم‌خواهي‌هاي گروهي، بلكه به عنوان فراهم كردن زمينه حضور همه وفاداران به انقلاب و قانون اساسي خواند و گفت: اگر زمينه مشاركت فعال و عادلانه و برابر همه سلايق فراهم شود، آنچه با انتخاب قانوني و آزاد مردم به دست مي‌آيد، مورد پذيرش و حمايت همه خواهد بود و پس از آن ناكارآمدي‌ها كاهش و روند پيشرفت و توسعه هموار خواهد گرديد.

وي به وجود استعدادها و امكانات خدادادي و فراوان كشور اعم از مادي، انساني، فرهنگي و جغرافيايي اشاره كرد و با اشاره به متوقف شدن قانون هدفمندي يارانه‌ها، ناتواني در اجراي صحيح اين قانون را علت اين امر خواند و گفت: اگر هدفمندي يارانه‌ها مطابق قانون و درست اجرا مي‌شد مي‌توانست در كنار سياست خارجي فعال و براساس همكاري متقابل بين‌المللي زمينه‌هاي رشد و شكوفايي اقتصادي و توليدي كشور را به خوبي فراهم و خطرات خارجي نيز مرتفع كند.

کد مطلب: 9872
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *